فیشر (1994، نقل از میسرا و كاستیلو،2004)، بر نقش با اهمیت و تعیین كننده استرس تحصیلی در شكل گیری تجارب دانشجویان، در كنار متغیر های ششگانه (سن، جنس، انگیزه ادامه تحصیل، عزت نفس كلی، مفهوم خود تحصیلی) دیگر تأكید كردند.


پیشینه داخلی و خارجی:
دارد
منابع فارسی:
دارد
منابع لاتین:
دارد
نوع فایل:
Word قابل ویرایش
تعداد صفحه:
52


برای دسترسی به فایل ورد WORD این مقاله ، بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 194 را دانلود کنید.

فیشر (1994، نقل از میسرا و كاستیلو،2004)، بر نقش با اهمیت و تعیین كننده استرس تحصیلی در شكل گیری تجارب دانشجویان، در كنار متغیر های ششگانه (سن، جنس، انگیزه ادامه تحصیل، عزت نفس كلی، مفهوم خود تحصیلی) دیگر تأكید كردند.توین من و همكاران (2004؛ به نقل از قاسمی زاد و همکاران، 1391)، و شفیع پور و همكاران (2008)، بین كیفیت زندگی و استرس ارتباط معكوس به دست آوردند. یعنی هرقدر افراد از كیفیت زندگی بالاتری برخوردار باشند ، میزان استرس افراد نیز كمتر است.وضعیت های روانشناختی مانند استرس، اضطراب، افسردگی و خشم، ناکامی، هیجانات منفی و... به عنوان عوامل تسریع کننده ی حملات آسم شناخته شده اند (کوهن ،1975). استرس زیاد باعث افت عملكرد، افزایش تعداد خطاها و كاهش سلامت روانی می گردد (پورینه و همکاران، 2007).

عوامل استرس زای محیطی در ایجاد و تشدید علایم و نشانه های بیماری فشارخون تأثیر زیادی دارند برانگیختگی فیزیولوژیكی مفرطی كه در موقعیت های استرس زا ایجاد می شود، باعث افزایش تولید هورمون های اپی نفرین و نوراپی نفرین می شود و به همان نسبت ضربان قلب و فشارخون را بالا می برد. این پاسخگویی فیزیولوژیكی مفرط نهایتا احتمال وقوع بیماری فشارخون را افزایش می دهد (والک، 1957). تحقیقات بالینی نشان داده است که بیماران مبتلا به آسم در پاسخ به استرس، انقباضات بیشتری در قسمت های فوقانی مجاری هوایی نشان می دهد (ریتز ، 2000).

به طور کلی موقعیت های استرس زا 20 تا 40 درصد حملات آسم بیماران را افزایش می دهند(ایزنبرگ ، 1994). همچنین همپوشی این بیماری با اختلالات روانی، که به طور عمده شامل اضطراب و افسردگی است بالا می باشد (دشموک و همکاران، 2007). اختلالات روانی مذکور و وقایع استرس زا باعث افزایش شدت آسم شده، کیفیت زندگی مرتبط با سلامت را دراین افراد به شدت کاهش می دهد (لیو و همکاران، 2002؛ ریچاردسون و همکاران، 2006).

استرس می تواند باعث افزایش میزان افسردگی، کاهش رضایت شغلی، نقص در ارتباطات فردی و حتی افکار خودکشی شود. هم چنین، استرس می تواند با کاهش تمرکز مراجع و ایجاد اختلال در مهارت های مربوط به تصمیم گیری و با تأثیر بر تواناییهای متخصص سلامت روان در برقراری ارتباط درمانی قوی با مراجع، موجب کاهش تأثیر مداخله های روان شناختی شود (شاپیرو ، 2005).

استرس ناشی از دیابت علاوه بر اثرات سوء جسمی، اثر منفی روانی نیز دارد (پیبرنیک-اکانوویچ و همکاران، و همکاران، 2005). بررسی های اخیر نشان داد ه اند كه اكثریت افراد دارای لوپوس اریتماتوز سیستمیک معتقدند كه استرس در شروع و تشدید بیماری آنها نقش عمده ای ایفا كرده است(کوتو و همکاران، 1999).

خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا