قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 53 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 212 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

چو، دتلور و ترنبال (2000) برای جستجوی اطلاعات در وب الگوی جامع تری ارائه کرده اند. آنها وب جهانی را به عنوان یک نظام اطلاعاتی فرامتن موجود از طریق شبکه های بی شمار مجسم می کنند.

آنها می گویند فرد می تواند حرکت در وب را از یک یا چند صفحه مطلوب آغاز کند (جستجوی آغازین)؛ پیوندهای فرامتنی را برای رسیدن به منابع اطلاعاتی مرتبط ـ هم به سمت عقب و هم جلوـ پی بگیرد (پیوندیابی)؛ صفحات وب منابع منتخب را به طور اجمالی بررسی کند (مرور)؛ منابع مفید را برای ارجاع یا بازدیدهای آتی نشانه گذاری کند (تمایز)؛ از طریق خدمات وابسته به پست الکترونیک از اطلاعات و پیشرفت‏های جدید آگاه شود (نظارت)؛ و از میان منابع معرفی‏شده، یک منبع یا پایگاه را در یک موضوع خاص جستجو کند (استخراج). اما به نظر آنها، تنها ویژگی‏های الگوی الیس نمی تواند پاسخگوی کامل جستجو در وب باشد.

بدین منظور، مراحل الگوی الیس را با حالت‏های بررسی اجمالی اگولار ترکیب و الگویی جدید عرضه کرده اند .

1. بررسی هدایت‏نشده: در این حالت، انتظار می رود نمونه های زیادی از مرحله آغاز (هنگامی که جویندگان کار را در سراصفحه های پیش گزیده، صفحه یا پایگاه مطلوب مثل پایگاه های خبری یا روزنامه، شروع می‏کنند) و پیوندیابی (توجه به مطالب مورد علاقه (اغلب تصادفی) و پیگیری پیوندهای فرامتنی) مشاهده شود. پیوندیابی اغلب درطی بررسی هدایت‏نشده اتفاق می افتد. پیوندیابی به صورت بازگشتی (به عقب) امکان پذیراست، چون موتورهای جستجو شاید صفحات دیگری را مکان یابی کنند که کاربر را به پایگاه کنونی ارجاع دهد.

2. بررسی مشروط: دراین حالت، انتظار می رود فعالیت‏های مرور، تمایز و نظارت رایج باشد. این تمایز را بررسی کننده به هنگام انتخاب پایگاه‏ها یا صفحه وب مرتبط اعمال می کند. پایگاه‏ها ممکن است براساس بازدیدهای شخصی پیشین یا توصیه های دیگران از یکدیگر متمایز شوند. اغلب پایگاه های متمایز شده نشانه گذاری می شوند. بررسی کنندگان به هنگام بازدید از پایگاه‏های متمایزشده، محتوا را با ملاحظه فهرست مطالب، نقشه های سایت یا سیاهه مقولات و رده ها مرور می کنند. کاربران ممکن است با مراجعه منظم به پایگاه‏های متمایز شده یا با خلاصه برداری از محتوای آنها، بر این پایگاه‏ها نظارت داشته باشند.

3. جستجوی غیررسمی: دراین حالت، انتظار می رود تمایز، استخراج و نظارت ویژگی‏های غالب باشد. به علاوه، با توجه به شناخت کاربر از ربط، کیفیت، پیوستگی و ... جستجوی غیررسمی احتمالاً از شمار اندکی از صفحات وب متمایز شده، صورت پذیرد. استخراج نسبتاً غیررسمی است؛ بدین معنا که جستجوی اطلاعات باید در پایگاه(های) منتخب متمرکز شود.

اگر فرد کانال‏های روزآمدسازی یا عاملان نرم افزاری ایجادکند که اطلاعات را براساس کلیدواژه ها یا سرعنوان‏های موضوعی بیابد، ویژگی نظارت فعال تر می شود. 1. جستجوی رسمی: دراین مرحله، انتظار می رود عملیات استخراج همراه با فعالیت تکمیلی نظارت رخ دهد.

درجستجوی فعال، از موتورهای جستجویی استفاده می شود که وب را به طور نسبتاً جامع زیر پوشش قرار می دهند و مجموعه ای از امکانات جستجوی قدرتمند را فراهم می آورند. فرد برای استفاده از تمام اطلاعات، زمان بیشتری را به جستجو اختصاص می دهد تا قابلیت‏های جستجوی پیچیده را فرا گیرد.

جستجوی رسمی ممکن است دو مرحله ای باشد:

- جستجوی چند پایگاهی: برای شناسایی مآخذ مهم - جستجوی درون پایگاهی: استخراج احتمالاً با فعالیت نظارت تقویت می شود نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که افراد استفاده کننده از وب به عنوان بخشی از کارشان وارد چهار حالت اطلاع یابی می شوند. هر حالت از طریق نیازهای اطلاعاتی، دامنه و تلاش اطلاع یابی و هدف استفاده از اطلاعات، از هم متمایز می شود.

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا