قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 38 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 213 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

آزمون های هنجاری حوزه وسیعی از دانش را اندازه گیری می کنند، وضعیت پیشرفت عمومی یک فرد معین را در رابطه با عملکرد یک گروه شناخته شده از افراد نشان می دهند.

نتایج این آزمون ها ممکن است برای مقایسه عملکرد گروه های مختلف یا برای مقایسه عملکرد یک فرد یا یک گروه معین به کار بسته شود.در طبقه بندی کردن و تصمیمات مشاوره ای، معمولاًمعیارهای ارزیابی مربوط به آزمون های هنجاری را به کار می برند.

این آزمون-های هنجاری به متخصص تربیتی و به روان شناس امکان می دهد تا چگونگی کارکرد یک دانش آموز یا یک دانشجو را با گروه های معیِنی از دانش آموزان یا دانشجویان یک شهر، استان یا کشور مقایسه کند.

این آزمون ها وسیله تمایز افراد در سطح معینی از رفتار و یادگیری هستند.همین آزمون ها هستند که سؤالات دارای دشواری متوسط را جدا و سؤالات ساده ای را که همه افراد می توانند به آن ها پاسخ دهند، حذف می کنند.علاوه بر این ها در بررسی تست ها نیز از آزمون های هنجاری استفاده می شود.

یعنی برای تصمیم گیری بر مبنای پیشرفت نسبی و گروه بندی و درجه بندی های نسبی،گروه های معینی از افراد تعریف و نتایج به کارگیری آزمون ها در مورد آن ها تعبیر و تفسیر می شود.

در تفسیر آزمون های هنجاری،گروهی که نمره فرد با آن مقایسه می-شود،گروه هنجار نامیده می شود و آمار جمع آوری شده درباره این گروه را که معمولاًشامل اندازه های متوسط عملکرد آن است، هنجار می نامند.

این گروه ها و نمر های هنجارمی توانند محلی،منطقه ای و ملی باشد و بر حسب معیار مورد مقایسه قرار گیرد.در هر صورت در هنجارهای مورد استفاده باید معیارهایی به کار گرفته شود که مقبولیت علمی آن ها را تضمین کند.

یک نکته مهم در آزمون های هنجاری این است که نمره های هنجاری را نباید با نمره های معیار یکسان تلقی کرد.هنجارها عملکرد متوسط یک نمونه از جمعیت را نشان می دهد و هیچ دلالتی بر کافی بودن یا ناکافی بودن عملکرد ندارد.

جریان شکل گیری یا تعیین معیارهایی برای عملکرد مطلوب، جریاین است متفاوت از تعیین هنجارها.زیرا، هنجارها وضعیت متوسط را نشان می-دهند در حالی که معیارها یا استانداردها آنچه را که باید باشد یا آنچه را که به عنوان وضعیت مطلوب تعیین شده است نشان می دهند(لطف آبادی، 1387).

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا