قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 48 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 215 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

رابطه بین سبک های پردازش هویت و متغیرهای وابسته به عملکرد تحصیلی موضوع بعضی از پژوهش ها بوده است. نرومی و همکاران (2010) در بررسی رابطه بین سبک هویت، راهبردهای شناختی و رفتاری و بهزیستی روانی به این نتیجه رسیدند که افراد با سبک هویت اطلاعاتی، از سطوح بالاتر عزت نفس برخوردار بودند.

افراد با سبک هویت هنجاری، خود پنداره با ثبات تری داشتند و افراد دارای سبک هویت مغشوش – اجتنابی، افسردگی بیشتری را گزاش می کردند و همچنین آنها دریافتند بین سبک هویت مغشوش – اجتنابی ونمرات پایین احساس کارآمدی، کوشش در تکالیف غیر مربوط و اجتناب از تکلیف رابطه وجود داشت. نتایج کلی نیز نشان داد که راهبردهای شناختی و رفتاری که افراد در سبک های مختلف هویت به کار می بردند با بهزیستی روانی آنها در ارتباط بود.

برزونسکی و کوک (2007) به بررسی پایگاه هویت و سبک های هویت ضمن انتقال به دانشگاه پرداختند. نتایج نشان داد که تفاوت در پایگاه های هویت و سبک های هویت، تغییرات معناداری را در خود مختاری تحصیلی، فعالیت های آموزشی و رشد روابط بین فردی ایجاد می کرد، به طور یکه بین سبک هویت اطلاعاتی و هنجاری با اهداف تربیتی و استقلال تحصیلی ارتباط مثبت و بین سبک هویت مغشوش – اجتنابی با این متغیرها ارتباط منفی وجود داشت و دانشجویان با سبک هویت اطلاعاتی، بیشترین آمادگی را برای انطباق مؤثر با محیط دانشگاه داشتند، در حالی که افراد با سبک هویت مغشوش – اجتنابی با مشکلات زیادی رو به رو بودند.

بوید و همکاران (2009)، رابطه سبک های پردازش هویت با موفقیت تحصیلی را دانشجویان دوره کارشناسی مورد بررسی قرار دادند، نتایج نشان داد که سبک های هویت اطلاعاتی و هنجاری رابطه مثبت با انتشارات تحصیلی داشتند در حالی که سبک هویت مغشوش – اجتنابی رابطه منفی با انتشارات تحصیلی داشت.

جاکوبسکی و دمبو (2009) رابطه بین خود کارآمدی، سبک هویت و خود تنظیم تحصیلی را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که نمرات بلا در سبک هویت اطلاعاتی با ژرف اندیشی و تلاش عملی برای تغییر همراه بود. در حالیکه نمرات پایین در سبک هویت مغشوش – اجتنابی با خود تنظیمی رابطه مثبت نشان داد.

برزونسکی و کوک (2005) به بررسی رابطه بین سبک های هویت، بلوغ روانی اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرداختند. نتایج نشان داد که دانشجویانی که با سبک پردازش هویت اطلاعاتی وارد دانشگاه می شدند، آمادگی بیشتری برای عملکرد موفق در دانشگاه داشتند.

آنها سطوح بالایی از خود مختاری تحصیلی، اهداف روشن تربیتی و روابط بین فردی سنجیده را دارا بودن. دانشجویان ب سبک هویت هنجاری، اهداف روشن تربیتی و تحصیلی و سطح بالاتری از تعهد را نسبت به سبک اطلاعاتی نشان می دادند، ولی به لحاظ خودمختاری تحصیلی و عاطفی و میزان شکیبایی در روابط بین فردی، از افراد سبک اطلاعاتی پایین تر بودند.

تفاوت معناداری در کیفیت روابط بین فردی میان دو سبک هنجاری و مغشوش – اجتنابی مشاهده نشد. زنان در رواب بین فردی، شکیبایی بیشتری را نسبت به مردان از خود نشان دادند.

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا