قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 23 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 855 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

همه مربیان، والدین‌ و رهبران بر این باورند که جـامعه بـاید پرورش‌دهنده افرادی با بهداشت روانی‌ سالم‌ و عزت نفس بالا باشد.

چنین افرادی به‌ دیگران احترام می‌گذارند، مسوولیت رفتار خود‌ را‌ می‌پذیرند، دارای ثـبات شـخصیتی هستند، نسبت به‌ خود و‌ توانایی‌هایشان احساس غرور می‌کنند، خود انگیخته هستند، توانایی خطر کردن و روبـه‌رو شـدن با مشکلات‌ و حل آنها را دارند، دیگران را‌ دوست‌ دارنـد‌ و دوسـت داشـتنی‌ هستند، در‌ زندگی به‌ دنبال چالش هستند‌ و هدف‌های خـود را در زنـدگی دنبال می‌کنند. به عبارتی جامعه نیازمند افراد با عزت نفس‌ بالاست، زیرا‌ این افراد توانایی‌های خـود را بـاور دارند،مسوول‌ و قابل اعتماد‌ می‌باشند (خاطری، 1385).

وقتی عزت نفس پایین‌ بـاشد. مقاومت‌ در مقابله با ناملایمات‌ از بین می‌رود. افرادی که از عزت نفس پایین برخوردار هستند بیشتر تمایل به اجتناب از مـشکلات دارنـد تا اینکه با آنها روبه‌رو شوند و بـه‌طور ویـژگی‌های مـنفس بـیش‌ از‌ ویـژگی‌های مثبت‌ در آنها مـشاهده می‌شود(براندن،1984).

افرادی کـه به فکر و ارزش‌های خود اعتماد واقعی دارند نسبت‌ به خود احساس امنیت دارند، می‌خواهند همه چیز را تجربه‌ کـنند و‌ واکـنش آنـها متناسب با چالش‌ و موقعیتی است که بـا آن روبـه‌رو می‌شوند. عزت نـفس بـه فـرد قـدرت، انرژی و انگیزه می‌بخشد، در فرد انگیزه ایجاد می‌کند و به او اجازه می‌دهد تا از موقعیت‌ها‌ لذت‌ ببرد‌ و نسبت به آنها‌ احساس‌ غرور کند و در نهایت رضایت خاطر را تجربه کند. فردی با عزت نفس پایین بـه دنبال ارضای هدف‌های‌ ثابت و بدون چالش است که خود عاملی برای ضعیف‌تر شدن‌ عزت نفس است(براندن، 1994).

میزان عزت‌ نفس‌ با نوع برقراری ارتباط با دیگران رابطه مستقیم‌ دارد. فردی که از عزت نفس بالا برخوردار است مـی‌تواند بـا دیگران ارتباطی اثربخش همراه با نشاط و خوشرویی برقرار کند (براندن،1981). فردی که از عزت نفس‌ بالا‌ برخوردار است‌ بیشتر به دیگران احترام می‌گذارد و از خوشحالی آنها او نیز شاد می‌شود، چنین فردی دیگران را تهدیدی برای‌ خودش نـمی‌داند و احـترام او نسبت به خودش، اساس احترام او به دیگران‌ است(براندن، 1994).

افراد با‌ عزت نفس بالا با دیگران ندارند و رفتارهای‌ طرد کننده و توهین‌آمیز را نسبت به دیگران در پیش ‌‌نمی‌گیرند. پژوهش‌ها‌ نشان داده احـساس ارزش نـسبت به خود، با مهربانی، سخاوت، همکاری اجتماعی و روحـیه کـمک‌های متقابل‌ همبستگی‌ مثبتی‌ دارد(خاطری، 1385).

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا