قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 39 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 238 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

حرکت به سمت اهداف درمانی در شیوه رفتار درمانی دیالکتیک در چهار مرحله انجام می گیرد که در جدول زیر خلاصه شده است.

جدول2-8 سلسله مراتب درمان اولیه و اهداف درمانی در رفتار درمانی دیالکتیک(Linehan,1993).

اهداف مرحله پیش درمانی (قرارداد):

جهت گیری به سمت درمان و توافق روی اهداف اهداف مرحله اول (ثبات ارتباط ، امنیت): 1. کاهش رفتارهای خودکشی 2. کاهش رفتارهایی که مخل درمان است 3. کاهش رفتارهایی که مخل کیفیت و آسایش زندگی است 4. افزایش مهارتهای رفتاری شامل : الف) مهارتهای اساسی تفکر و اندیشه (تعقل) ب) سودمندی در روابط میان فردی ج) تنظیم هیجانها د)تحمل آشفتگی ها هـ) توان اداره کردن خویش (کنترل خود) اهداف مرحله دوم (مواجهه و پردازش هیجانی گذشته ):

5. کاهش استرس پس از سانحه اهداف مرحله سوم (ترکیب): 6. افزایش احترام به خود 7. نیل به اهداف فردی (شخصی) در مرتبه پیش درمانی مراجع جهت درمان آماده شده و قرارداد می بندد که جهت رسیدن به اهداف مختلف درمان تلاش کند جهت گیری به سمت اهداف خاص و استراتژی های درمانی و قرارداد برای کار در جهت اهدافی که در این مرحله مقدماتی معرفی می شود در سایر مراحل درمانی نیز اهمیت دارد. به دنبال مرحله پیش درمانی مرحله اول درمان شروع شده و تمرکز آن بر کسب توانمندی ها و مهارت های اساسی و یافتن ثبات از طریق تمرکز بر رفتارهای خودکشی، رفتارهای مخل درمان ، رفتارهای مخل کیفیت زندگی و مهارت های رفتاری میباشد.

مرحله دوم درمان مستقیماً به سندروم استرس پس از سانحه پرداخته و شامل آشکار کردن و تجربه دوباره حوادث آسیب زای گذشته و حوادثی که از نظر هیجانی مهم بوده اند می باشد. اهداف مرحله سوم (مرحله پایانی) که با دو مرحله قبلی همپوشی دارد عبارتست از : کسب احترام بخود، تعمیم مهارت های رفتاری ، یکپارچگی و اختتام(برخوردار،1390).

مرحله پیش درمانی

جهت گیری و بستن قرارداد وظایف اصلی جهت گیری دو مورد است:

1- مراجع و درمانگر هر دو باید به صورت دو جانبه تصمیم بگیرند که می خواهند با یکدیگر کار کنند یا نه. معمولاً جلسه اول تا سوم ، فرصت مناسبی برای این تصمیم گیری است. انجام مصاحبه تشخیصی ، گرفتن شرح حال و تحلیل رفتاری از اولین رفتارهای هدف می تواند در جلسات اول به صورت آمیخته و یا به صورت مجزای از هم صورت گیرد.

2- مراجع و درمانگر هر دو به بحث و مذاکره پیرامون یکسری انتظارات کلی که راهنمای گام های اولیه درمان خواهد بود، می پردازند. در مورد انتظاراتی که مراجع و درمانگر از یکدیگر خواهند داشت بحث شده و روی آنها توافق به عمل خواهد آمد. در صورت لزوم درمانگر تلاش خواهد کرد که باورهای مخرب مراجع در خصوص فرایند درمان را تغییر دهد.

موضوعات مورد بحث عبارتند از : میزان و حجم تغییراتی که به طور معقولانه انتظار وقوع آنها وجود دارد اهداف و شیوه های کلی درمان، و داستان های مختلفی که ممکن است مراجع در زمینه فرایند درمان به طور کلی در ذهن داشته باشد. ضمناً دیدگاه دیالکتیک زیستی – اجتماعی اختلال شخصیت فرامرزی نیز معرفی خواهد شد. چند نکته اضافی دیگر نیز در اینجا بحث جهت گیری وجود دارد. اول اینکه ، رفتار درمانی دیالکتیک نوعی درمانی حمایتی معرفی می شود که لازمه آن ارتباط قویاً متحدانه بین مراجع و درمانگر می باشد. رفتار درمانی دیالکتیک نوعی برنامه پیشگیری از خودکشی نیست.

بلکه یک برنامه ارتقاء زندگی است که مراجع و درمانگر در آن به صورت تیمی برای آفرینش یک زندگی ارزشمند تلاش می کنند دوم اینکه ، رفتار درمانی دیالکتیک نوعی درمانی شناختی – رفتاری معرفی شده و تاکید اولیه آن تحلیل و جایگزین کردن رفتارهای مسئله آفرین با رفتارهای سازگارانه و تغییر باورهای ناکارآمد و الگوهای فکری غیر قابل انعطاف و خشک میباشد.

سوم اینکه به مراجع گفته می شود که رفتار درمانی دیالکتیک یک درمان مهارت مداراست و تاکید ویژه بر آموزش مهارتهای رفتاری دارد. استراتژی های بستن قرارداد و جهت گیری که با استراتژی های اعتبار یابی متوازن می شوند ، مهمترین استراتژی ها در خلال این مرحله از درمان می باشند(برخوردار،1390).

مرحله اول : الف)کسب توانمندی ها و مهارت های اساسی تمرکز اولیه در اولین مرحله درمان بر اکتساب الگوهایی در زندگی است که به طرز معقول کاربردی و با ثبات باشند. اهداف ویژه ای که در این مرحله از اهمیت خاصی برخوردار است عبارتند از کاهش رفتارهای خودکشی، کاهش رفتارهایی که مخل درمان هستند،

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا