قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 39 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 238 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

چهارمین هدف در مرحله اول عبارتست از نیل به ظرفیت معقول برای رفتارهای ماهرانه در حوزه های تحمل آشفتگی هیجانی ، مهارتهای ذهن آگاهی ، مهارتهای تنظیم هیجانی و ارتباط موثر مسئولیت اولیه آموزش مهارت ها به گروه آموزش مهارت DBT که هفته ای یکبار تشکیل می شود سپرده شده است(حمیدپور، 1391).

مهارت های ذهن آگاهی در رفتار درمانی دیالکتیک این مهارت ها اساسی و مرکزی بوده و مهارت های «هسته ای » نامیده می شود. این مهارت ها شامل تمرین مراقبه بوده و شامل مشاهده، توصیف ، مشارکت خودبخودی حالت عدم قضاوت ، آگاهی متمرکز و تمرکز بر اثر بخشی می باشد.

بر خلاف درمان های رفتاری و شناختی استاندارد که قاعدتاً بر تغییر هیجان ها و حوادث آشفته کننده تاکید می کنند تاکید عمده DBT این است که مراجع یاد بگیرد فرد را ماهرانه تحمل کند شاخص پیشرفت واقعی در مهارت های ذهن آگاهی و مهارت های تحمل آشفتگی عبارتست از توان تجربه و مشاهده افکار ، هیجان ها و رفتار خود بدون ارزیابی آنها با تلاش برای تغییر یا کنترل آنها. هدف مهارت های تنظیم هیجان عبارتست از کاهش آشفتگی هیجانی از طریق مواجهه با هیجان اولیه درجوی که قضاوت در آن وجود ندارد . مهارت های تنظیم هیجان شامل : شناسایی عواطف و نام گذاری آنها اندیشه گری(یعنی تجربه بدون قضاوت) هیجان فعلی شناسایی عواملی که مانع تغییر هیجان ها می شوند.

افزایش حوادث هیجانی مثبت و ابزارگری رفتاری در برابر هیجان میباشد. آموزش مهارت های ارتباطی میان فردی باعث افزایش اثر بخشی فرد در تصمیم گیری پیرامون اهدافی که در موقعیت های تعارضی قرار دارد و اولویت این اهداف در برابر حفظ یک رابطه مثبت و حس احترام به خود فرد می شود و استراتژی هایی را به فرد می آموزد که شانس رسیدن به این اهداف را بدون آسیب دیدن رابطه و یا فدا کردن احترام به خود کسب اهداف واقع گرایانه توان تحلیل رفتارهای خود و توان اجرای برنامه های کنترل وابستگی می باشد)( Linehan,1993).

کاهش استرس پس از سانحه در مرحله اول رفتار درمانی دیالکتیک برای کنترل الگوهای رفتاری و هیجانی مخرب، از رویکرد «اینجا و اکنون» استفاده زیادی می شود. اگر چه ارتباط بین رفتار فعلی و حوادث آسیب زای گذشته (دوران کودکی) کشف شده و ذکر خواهد شد. اما تمرکز درمان آشکارا بر تحلیل رابطه این افکار ، احساسات و رفتار فعلی و پذیرش و تغییر الگوهای رایج خواهد بود. برعکس، در مرحله دوم درمان هدف اختصاصی عبارتست از پردازش هیجانی رویداد آسیب زای گذشته از طریق مواجهه دوباره با نشانه های مرتبط با آن در جلسه درمان بنابراین هدف اولیه مرحله دوم کاهش استرس پس از سانحه می باشد. به زبان درمان روان تحلیلی، مرحله اول مرحله خودداری و محدود کردن خویش و مرحله دوم مرحله برملا کردن می باشد. در این مرحله چهار هدف مهم وجود دارد:

1- بخاطر آوردن و پذیرش حقیقت حوادث آسیب زای گذشته 2- کاهش مقصر تلقی کردن و سرزنش خود که معمولاً با بعضی از حوادث آسیب زای در آمیخته است.3- کاهش افکار همراه با تردید و نوسان واقعه و پاسخ های حریم شکن که معمولاً در بین افرادی که از حوادث آسیب زای شدید رنج برده اند شایع است.4- حل نشدن دیالکتیک در این زمینه که چه کسی باید در رابطه با این حادثه مقصر تلقی شده و سرزنش شود. حرکت به سمت مرحله دوم فقط زمانی اتفاق می افتد که رفتارهای مورد نظر قبلی کاملاً تحت کنترل قرار گرفته باشد.

رفتار درمانی دیالکتیک شبیه با اکثر متخصصان درمان اختلال چهار هدف مهم وجود دارد :

1- بخاطر آوردن و پذیرش حقیقت حوادث آسیب زای گذشته 2- کاهش مقصر تلقی کردن و سرزنش خود که معمولاً با بعضی از حوادث آسیب زای در آمیخته است3- کاهش افکار همراه با تردید و نوسان واقعه و پاسخ های تحریم شکن که معمولاً در بین افرادی که از حوادث آسیب زای شدید رنج برده اند شایع است4- حل تنش های دیالکتیک در این زمینه که چه کسی باید در رابطه با این حادثه مقصر تلقی شده و سرزنش شود.

درمان اختلال استرس پس از سانحه و درمانگران بزرگسالانی که در کودکی مورد سوء استفاده واقع شده اند، قبل از این که مراجع مرحله اول را با موفقیت طی نکرده باشد هرگز او را تشویق به مواجهه نظامدار با نشانه های استرس زای آسیب زا نمی کنند. مراجعان در ابتدا باید قادر به مقاومت در برابر میل شدید به خودکشی یا رفتارهای فراخودکشی باشند، از رفتارهای شدیداً مخرب مثل سوء مصرف مواد ، رفتار جنسی خارج از کنترل، و ولخرجی رها شده باشند، سبک زندگی نسبتاً با ثباتی که شامل داشتن محلی برای سکونت و فعالیت سودمند و مولد روزانه است. را در پیش گرفته باشند،

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا