قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 39 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 238 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

این مهارت، ترکیبی از مهارتهای استاندارد رفتار درمانی شناختی و اعمال ذهن به ویژه، پذیرش رادیکال است.

فعالیت ها ، مشارکت ، مقایسه ، هیجانها ، فرونشانی ، افکار ، حس ها .. در واقع، این تکنیک به درمانجویان کمک می کند تا با انجام برخی فعالیت ها ( مثل تلفن زدن به یک دوست صمیمی، یا مرتب کردن اتاق )، مشارکت در برخی از کارها (مثل کمک کردن به دیگری، غافلگیر کردن یک دوست از طریق خرید هدیه)، مقایسه خود با کسانی که وضعیت بدتری دارند، ایجاد تعمدی هیجان های مثبت( مثل دیدن فیلم)، فرونشانی موقتی شرایط دردناک ( کشیدن یک دیوار خالی بین خود و مشکلات)، جایگزین کردن افکار، و تقویت سایر حس ها( مثل فشردن یخ یا شنیدن موسیقی با صدای بلند) حواس برگردانی کرده و قدرت تحمل پریشانی و رنج و اندوه را در خود بالا ببرد.

علاوه بر این آموزش تحمل پریشانی و خود آرامش بخشی در گروه درمانی بدین شرح است:

رهبران گروه مجموعه متنوعی از ابزارها و وسایلی که موجب خود آرامش بخشی می شود را به داخل جلسه درمانی می آورند. این وسایل که باید به یکی از حواس مربوط باشد شامل موارد زیر است: تصاویر زیبا و کتابهای هنری(بینایی)؛ موسیقی های آرام و لذت بخش(شنوایی)؛ شمع های معطر و گل های خشک شده معطر( بویایی) بالش های نرم، حیوانات عروسکی از جنس پارچه های ابریشمی و مخملی(لامسه)؛ چایی های گیاهی و شکلات .... مهارت حواس برگردانی در گروه بدین صورت است که رهبر گروه آیتم های مختلفی را در جلسه درمان بیان می کند: موسیقی های شاد، کلیپ های سرگرم کننده، جدول کلمات، .... رهبر گروه از اعضا می خواهد که تا اخرین باری که احساس غمگینی و آشفته بودن را کرده بودند به خاطر بیاورند، سپس به مدت 5 الی 10 دقیقه از تکنیک های حواس برگردانی استفاده می شود.

سپس از افراد خواسته می شود که آیا توانستند واقعه ی ناراحت کننده را دور از ذهن خود نگه دارند(علیلو،1390) مهارتهای تحمل آشفتگی هیجانی دو دسته هستند: مهارتهای بنیادین تحمل آشفتگی و مهارتهای پیشرفته تحمل پریشانی. مهارتهای بنیادین تحمل آشفتگی مهارت توجه برگردانی ومهارت خود آرامش بخشی هستند. بعضی افراد هنگامی که دچار درد هیجانی و روحی می شوند ، احساس ناکامی و شکست می کنند و احساس می کنند که این هیجان های اشفته هیج گاه تمام نمی شود و از دست آنها نیز کاری بر نمی آید.

به چنین مشکلی هیجان آشفته ساز می گویند. این افراد اغلب نمی توانند عاقلانه عمل کنند و درگیر راهبردهای مقابله ای خود آسیب رسان می شوند اما مشکل چنین راهبردهایی این است اوضاع را بدتر از قبل می سازد و سرنوشت این هیجانها به درد هیجانی عمیق ختم می شود، این راهبردها موقتا درد و رنج شما را کاهش می دهند، اما در آینده مشکلات بیشتری برای شما به ارمغان می آورند. برای اجتناب از درد و رنج های دیر پا آموزش مهارتهای تحمل آشفتگی هیجانی مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک سود مند است(حمید پور،1391)

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا