قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 47 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 242 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

جراحی بینی، عملی است که به منظور بهبود عملکرد و یا ظاهر بینی یک فرد انجام می گیرد. این جراحی می تواند باعث کاهش یا افزایش اندازه بینی، بهبود عملکرد تنفسی و همچنین تغییر شکل و تناسب بیشتر آن با چهره گردد. جراحی بینی می تواند به تغییر شکل نوک یا پل بینی، تغییر زاویه بین بینی و لب بالایی و یا تغییر اندازه و تنگی سوراخ های بینی منجر شود. همچنین این عمل می تواند نقص های هنگام تولد، آسیب حاصل از یک حادثه یا مشکلات تنفسی را اصلاح کند. تمام جراحی های بینی برای زیبایی نیست و می تواند برای رفع ناهنجاری های ساختاری نیز انجام پذیرد.

یکی از رایج ترین دلایلی که عمل بینی انجام می گیرد برای تصحیح انحراف سپتوم یا تیغه بینی می باشد که می تواند منجر به مشکلات تنفسی ، گرفتگی مزمن ، ترشحات پشت بینی و حتی خرخر گردد. عمل بینی می تواند با اهداف زیبایی (جراحی زیبایی بینی) انجام شود که باعث رفع نقص های هنگام تولد، مشکلات تنفسی و حتی اصلاح آسیب های روانی حاصل از مشکلات ذکر شده در بالا خواهد شد. این جراحی را می توان با روش های دیگر جراحی به منظور ارتقاء نتایج زیبایی ترکیب کرد. در حال حاضر جراحی زیبایی بینی از جمله متداولترین و در عین حال پرطرفدارترین اعمال جراحی در دنیا و بخصوص در کشور ما می باشد و نتیجه آن به مهارت، علم و دانش، دقت نظر، زیبا شناسی، روانشناسی و درایت جراح وابسته است.

جراحان ایرانی که در این رشته فعالیت می کنند دارای تجربه بالایی بوده و نظرات آنها در دنیا مورد توجه می باشد. در جستجوی گوگل در اینترنت، چندین مرکز خبرگزاری جهان، ایران را به عنوان پایتخت جراحی بینی جهان معرفی کرده اند. این عمل حدود 50 سال پیش در ایران شروع شده و روز بروز طرفداران بیشتری در بین مردم و جراحان رشته های مختلف بخود جلب کرده است (Mathes, 2006). 

انواع جراحی بینی

جراحی بینی اولیه عمل جراحی بینی اولیه به عمل جراحی ای اشاره دارد که برای اولین بار در یک بیمار و به خاطر زیبایی یا دلایل کارکردی و ترمیمی انجام می پذیرد. جراحی بینی، عمل جراحی است که می تواند پوشش پوست را بازگرداند، خطوط عادی بینی را دوباره-سازی کند و جریان هوا در بینی را مجدداً برقرار سازد. اکثر افرادی که تحت جراحی بینی قرار می گیرند برای نیل به نتیجه مورد نظر فقط همان یکبار نیاز به جراحی خواهند داشت. شایع ترین علت ناهنجاری های بعد از عمل بینی بر اثر رعایت نکردن توصیه های مراقبتی بوجود می آیند. مانند استفاده نکردن از چسب بینی که باعث درست جوش نخوردن بینی می گردد (نادر، 1392).

جراحی بینی ثانویه (ری ویژن )

جراحی بینی ثانویه یا (ری ویژن) معمولاً برای اصلاح عمل اولیه و یا تجدید نظر در جراحی جهت نیل به نتیجه رضایت بخش بیمار صورت می گیرد. از نقطه نظر علمی بین 5% تا 20 % از جراحی های اولیه ممکن است رضایت بخش نباشند. معولاً دو دلیل اصلی برای انجام جرای بینی ثانویه وجود خواهد داشت که عبارتند از تصحیح ناهنجاری های زیبایی بینی و یا اصلاح مشکلات عملکردی و تنفسی.

البته با توجه به تبحر و تجربه جراح آمار فوق متفاوت خواهند بود که می تواند به حدود 1% الی 3% نیز کاهش یابد. ری ویژن یا ویرایش ثانویه بینی روش های پیچیده ای دارد ولی اغلب متخصصان و جراحان در این عمل نیز از جراحی باز استفاده می نمایند. با پیشرفت های خارق العاده و بسیاری که امروز ه در تکنیک های جراحی زیبایی به وقوع پیوسته است نتایج رضایت بخش بسیار بیشتر شده اند (شهبازی، 1390).

جراحی بینی ترمیمی منظور از جراحی ترمیم بینی بازگرداندن شکل و عملکرد بینی به حالت طبیعی و برقراری جریان هوا در آن جهت تنفس عادی می باشد. جراحی ترمیمی ممکن است به خاطر هر کدام از دلایل زیر انجام گیرد: مصرف مواد مخدر از طریق بینی، ناهنجاری مادرزادی، عمل جراحی قبلی بی خردانه (متاسفانه گاهاً اشخاصی اقدام به جراحی بینی می کنند که هیچ تخصص و تجربه ای در این زمینه ندارند)، اختلالات خود ایمنی، ضربه های فیزیکی، مشکلات حاصل از سرطان (شهبازی، 1390). 

مفاهیم جدید رینوپلاستی رینوپلاستی عمل جراحی است که در آن با ایجاد تغییراتی در پوست، غضروف و استخوان بینی باعث ایجاد تغییراتی در ظاهر و عملکرد بینی می گردد. نوع برش های بکار رفته در این جراحی موجب تقسیم بندی آن به انواع «بسته» یا «باز» می گردد. بی شک رینوپلاستی حتی برای جراحانی که هر روز این کار را انجام می دهند، مشکل ترین جراحی پلاستیک است. عوارض رینوپلاستی هر روزه در مجامع علمی به عنوان یک زمینه وسیع و مهم جراحی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. جراحان بینی زیادی هستند که در ابتدای راه یا پس از مدتی از ادامه انجام این عمل جراحی منصرف شده وآن را کنار گذاشته اند (Mathes, 2006).

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا