قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 31 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 253 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

هیپوتیروییدی درمانزاد یکی از علل شایع هیپوتیروییدی است و اغلب میتوان با انجام تست های بیماریابی ، قبل از بروز نشانه ها آن را تشخیص داد. در مدت 3تا 4 ماه اول پس از درمان با ید رادیواکتیو هیپوتیروییدی گذرایی بروز می کند که ناشی از آسیب قابل برگشت به علت اشعه است. در صورت بهبود این حالت میتوان درمان با دوز کم تیروکسین را قطع نمود. از آنجا که سطح TSHبه دلیل هیپوتیروییدی مهار شده است، در ماه های پس از درمان با ید رادیواکتیو اندازه گیری سطح 4T غیر متصل در مقایسه با اندازه گیری TSH معیار بهتری از عملکرد تیرویید است. هیپوتیروییدی خفیفی که پس از تیرویید کتومی ساب توتال رخ می دهد نیز ممکن است پس از چند ماه برطرف شود، چون باقی مانده غده تیرویید با افزایش سطح TSH تحریک می شود(بهجتی اردکانی،1390).

مصرف بیش از حد ید به مدت طولانی نیز میتواند به شکل متناقض سبب بروز گواتر و هیپوتیروییدی شود. رخدادهای داخلی سلول مسئول بروز این حالت به روشنی مشخص نشده اند، ولی افراد مبتلا به تیروئیدیت خود ایمنی حساسیت ویژه ای برای ابتلا به این حالت دارند. مصرف بیش از حد ید مسئول بروز هیپوتیروییدی در حدود 13% از بیمارانی است که تحت درمان با آمیودارون قرار می گیرند ( Lynch et al.,2003) هیپوتیروییدی ثانویه معمولاً در زمینه سایر کمبودهای هورمونی هیپوفیز قدامی تشخیص داده می شود؛ کمبود TSH به تنهایی بسیار بندرت دیده می شود در هیپوتیروییدی ثانویه ، سطح TSH ممکن است کاهش یافته طبیعی ، یا حتی اندکی افزایش یافته باشد حالت اخیر به دلیل ترشح اشکالی از TSH که از نظر ایمنی فعال بوده و از نظر عملکرد زیستی غیر فعال هستند رخ میدهد. تشخیص این حالت با مشاهده کاهش میزان T4غیر متصل اثبات می شود. هدف از درمان نگه داشتن سطح 4T در نیمه بالایی محدوده طبیعی ان است ، چون نمی توان از اندازه گیری TSH برای نظارت بر درمان استفاده کرد( ( Melani et al, 2010 

افسردگی افسردگی شایعترین اختلال خلقی و عاطفی و بزرگترین بیماری روانی قرن حاضر است. به بیان ساده تر یک واکنش روانی – زیستی در برابر فشارها و استرسهای زندگی است. چنین حالت واکنش در اختلال خلقی محدود به زمان ومکان خاص نبوده ومیتواند در هر زمان و مکان و برای هر شخصی در هر موقعیتی که باشد پدید آید.

در واقع خلق آدمی حاصل مجموعه ای از واکنش های عاطفی در یک موقعیت خاص و زمان معین است به سخن دیگر ، خلق یک زمینه عاطفی زیر بنایی است که آکنده از گرایش های هیجانی غریزی بوده و حالت های روانی به احساس انسان هم خوشایند یا ناخوشایند می دهد. در بین دوقطب لذت و درد در نوسان است. یک تغییر محسوس با انحراف از حالت طبیعی ومتعادل خلق میتواند به صورت اندوه وغم زدگی مشخص گردد.

اگر اندوه بر حسب این که شدت یا مدت زمان آن از حد متعارف تجاوز کند یا در یک شرایط خاص به صورت یک اختلال قابل توجه و بیمار گونه ظاهر شود می تواند به یک خلق افسرده تبدیل گردد (امینی جاوید،1392)

طبقه بندی اختلالات خلقی بر اساس متن باز بینی شده چهارمین نسخه راهنمای تشخیصی و اماری اختلالات روانی

افسردگی خفیف اختلال افسردگی خفیف شایع ترین نوع افسزدگی است است و علی رغم اسم آن، سندرم مداوم ناخوشایند و ناتوان کننده ای می باشد.

خلق ، رفتار، و سایر علائم بیمار از نظر خود او و دیگران کاملاً با شخصیت و رفتار معمولی وی تفاوت دارند. بیمار مشخصاً از خلق پایین، فقدان انرژی و لذت ، و اختلال خواب شکایت می کند.

الگوی آشفتگی خواب متغیر است، ولی غالباً عبارتست از اشکال در به خواب رفتن ، ناآرامی در خواب، همراه با دوره هایی از بیدار شدن در طی شب و معمولاً بر خلاف اختلال افسردگی شدید، خلق هنگام غروب پایینتر و وخیم تر از صبح است.

سایر علائم عبارتنداز : اضطراب ، انواع هراس ها، علائم وسواسی .

هر چند علائم اضطراب میتواند درتمام درجات اختلال افسردگی مشاهده شود ولی در موارد خفیف افسردگی هم ممکن است شدید بوده و مشابه مواد شدید افسردگی باشد(امینی جاوید،1392).

افسردگی متوسط تظاهرات اصلی اختلال افسردگی با شدت متوسط عبارتند از : خلق پایین، فقدان لذت ، کاهش انرژی و افکار بدبینانه (امینی جاوید،1392).

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا