قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 94 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 258 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

کار مدیران به وجود آوردن محیط ذهنی و فیزیکی مطلوب است تا کارکنان بتوانند با آرامش و با به کارگیری توانایی خود در جهت رسیدن به اهداف شخصی و سازمانی تلاش کنند. مدیران باید به وسیله کنترل، تأثیرگذاری و به وجود آوردن تسهیلات، تغییرات را عملی نمایند(خاچیان و همکاران،1391).

یکی از مهم ترین و ضروری ترین مهارت های مورد نیاز مدیران در مدیریت جدید مهارت مدیریت تغییر است(احمدی و نریمانی،1388).توانایی مدیریت چالش های پیچیده و موازی و توانایی پیش بینی و کنترل واکنش های مختلف نسبت به تغییر میان کارکنان، ازجمله چالش های مدیریتی کلیدی است Stensaker and Meyer,2012)).

در زیر مهارت های مورد نیاز در هر یک از مراحل چهارگانه از دید کار نال (۱۹۴۷) آمده است:

1- آمادگی برای تغییر: در این مرحله مدیر باید قادر به ریشه یابی اصولی مسایل و مشکلات سازمانی، مسایل مشارکت دادن کارکنان در ایجاد تغییر، ایجاد فضای باز برای تصمیمم گیری، بررسی دقیق اهداف.

۲ .برنامه ریزی برای تغییر : در مرحله برنامه ریزی مدیر نیازمند مهارت در شناسایی فرصت ها محدودیت ها و امکانات فردی، سازمانی، ارزیابی دقیق تمام راه حل های جمع آوری شده به صورت آگاهانه و منطقی، شناسایی منابع لازم برای برنامه ریزی و در نهایت قادر به ارائه راه حل های خلاقانه در سازمان باشد.

3. اجرای برنامه تغییر : در این مرحله یک مدیر باید بداند که جه باید بکند و توانا در به کارگیری و مشارکت نیروها به طور منطقی و اصولی باشد وسعی کند با نشان دادن آثار مثبت تغییر، کارکنان را به مشارکت و همکاری فراخواند.

۴ .تثبیت و پایداری تغییر : مرحله حساسی است که مدیر نیازمند یک سری مهارت هایی هست تا تغییر همیشگی بوده و در رقابت سرآمد همگان باشد که عبارت اند از: زمانی را به بررسی پیشرفت و مطالعه مسائل اختصاص دهد، ارائه بازخورد مثبت، شناسایی زمینه های بهبود و پیشرفت، ایجاد روحیه کار گروهی در افراد سازمان، مصمم بر استفاده بیشتر از منابع و تأکید بر موفقیت ها جهت بالا بردن انگیزه کاری در کارکنان(احمدی و نریمانی،1388) مدیران آگاه و بصیر نه تنها به مهارت ها و تخصص ها از یکسو و وسایل موجود در سازمان ها از سوی دیگر می اندیشند، بلکه در تلاش و جستجوی پویایی سازمان نیز بوده، با مشکلات و مسائلی که از تغییرات محیط داخلی و خارجی ناشی می شوند برخوردی منطقی و عقلایی می کنند.

آنان الگوهای رفتاری محیط کار را مدنظر قرار داده، فرا گردهای اجتماعی پیچیده انسان ها را تجزیه و تحلیل می کنند، شیوه های عملی و مفاهیم و نظریه های جدید در مدیریت تغییر را به کار می گیرند و به الگوهای غیرقابل رؤیت تفکر و رفتار که در زیر کوه یخ شناور قرار دارند می پردازند تا وضع موجود سازمان را درک کرده، آن را تعریف کنند و در صورت عدم سازگاری آن با محیط داخلی و خارجی، به تغییر یا دگرگونی آن بپردازند.

با توجه به تغییرات و تحولات ساختاری در سازمان های آموزشی ایجاب می نماید که مدیران از مهارت های متناسب وجدید برخوردار باشند که در زیر به بعضی از آن ها اشاره می گردد:

الف- مهارت شناختی و شخصیتی: ۱ . علاقه درونی به مردم، افکار، رویدادها و پدیده ها، همراه با شکیبایی ویژه حرفه مدیریت.

۲ . داشتن بینش عمیق نسبت به نیروها و روندهای محیطی مؤثر بر کار آموزش.

۳ . دارای توانایی تحلیل ویژگی های شخصیتی، همچون کنش های درونی، ویژگی های جسمی، روانی، ظرفیت عصبی، توان هوشیاری هست. ب - مهارت تدبیراندیشی : مدیر جدید آموزشی سعی دارد توانایی خود را در زمینه نواندیشی، آزاداندیشی و آزادمنشی و... توسعه دهد.

در مورد این توانمندی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱ . توسعه ظرفیت درک مستقیم و شهودی (تفکر).

۲ . توسعه بصیرت یا دریافت ژرف تر و جامع تر از مشاهدات عادی.

۳ . مشاهده جامع و عمیق روابط به ظاهر مبهم و نامربوط و زیر سؤال بردن روابط عادی و روابط جدید.

ج - مهارت های تغییر :

۱ . مهارت های شخصی؛ شامل توانایی ایجاد تعادل میان ویژگی های شخصی، شغلی و اجتماعی و مهارت های تقویت درک مستقیم و انتخاب ارادی و آزاد.

۲ . مهارت های گروهی؛ توانایی ایجاد انگیزش در دیگران با ارتباط دادن منافع و عقایدشان به یک دیدگاه مشترک و از طریق تعامل منافع و عقایدشان تا بتواند از یک توده پریشان، گروهی منسجم تشکیل دهد. این کار مستلزم مهارت های ارتباطی و تسهیل گروه سازی است.

۳ . مهارت فرهنگی؛ ایجاد نظم سازمانی، هماهنگی میان افراد، همگرایی هدف ها، ارتقای بینش و مأموریت فرد و سازمان.

۴.توانایی ایجاد تغییر، بر اساس نیازهای ضروری سازمان مأموریت های آن(احمدی و نریمانی،1388)

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا