موارد استفاده : منبع کمکی انجام پژوهش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 32 صفحه
شماره فایل 803


قسمتی از این مقاله:

در سال های اخیر ، این نظریه كه استعداد هر فرد به عنوان تنها عامل مستقل در تحصیل نقش دارد مورد تردید قرار گرفته و بر خودپنداره تحصیلی و تأثیر آن در انگیزه پیشرفت تحصیلی تكیه شده است . خودپنداره تحصیلی ، یك از عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی و عبارت از نگرش كلی فرد نسبت به توانایی های خودش در رابطه با یادگیری آموزشگاهی است .

تصور مثبت فرد راجع به خود ، نه تنها می تواند در تحصیل وی تأثیر بگذارد ، بلكه این تصور عاملی مثبت در جهت رسیدن به كمال مطلوب در امر تحصیل نیز هست و بر عكس ،‌دانش آموزانی كه احساس خوبی درباره توانایی خود ندارند ، حتی بدون توجه به نژاد و رنگ پوست ، به ندرت در فعالیت های تحصیلی خود موفق هستند. به اعتقاد بلوم ، از نظر دانش آموزان ، مواد درسی آموزشگاه واحدهای كاملاً‌ مجزا از یكدیگر نیستند؛‌ از نظر او ‌هر ماده درسی قسمتی از فرایند كلی آموزش و آموزشگاه است . دانش آموز در جریان آموزش ،‌نگرش و علاقه كلی نسبت به درس و مدرسه پیدا می كنند كه ممكن است ویژگی های ورودی عاطفی آنان را درباره اغلب تكالیف یادگیری یا مواد درسی و درس های مختلف در چارچوب فعالیت های آموزشگاهی تحت تأثیر قرار دهد.

مفهوم خوپنداره تحصیلی و انگیزه پیشرفت تحصیلی به نوع عواملی كه افراد به موفقیت های خود نسبت می دهند وابسته است ،‌یعنی دانش آموزی كه خود را موفق می داند موفق تر و بر عكس ،‌دانش آموزی كه خود را ناتوان می بیند ناموفق تر است. هنگامی كه فرد ،‌تصور خوبی درباره خود دارد احساس می كند كه موجودی تواناست و با اطمینان فكر می كند و می كوشد كه رفتارش توآم با موفقیت باشد تا بعدها موجب افزایش احساس ارزشمندی اش شود؛

اما بر عكس، دانش آموزی كه خود را ناموفق می داند عملكرد تحصیلی اش پایین تر از سطح استعداد و توانایی هایش ذاتی اش است؛ یعنی در واقع، این دانش آموز توانایی موفق شدن را دارد ، اما به دلیل عواملی غیر از هوش نمی تواند به حد مورد انتظار برسد، زیرا می پندارد كه ناتوان است . فردی با احساس بی لیاقیتی یا بی كفایتی ،‌احساس می كند كه نمی تواند چیزی را یادبگیرد و در نهایت،‌در انجام تكالیف جدید احساس درماندگی و ترس از خود بروز می دهد(برتت ،‌پیلی و دادت 2003 ترجمه حسین پور،1389).

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا