موارد استفاده : منبع کمکی انجام پژوهش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 38 صفحه
شماره فایل 825


قسمتی از این مقاله:

پیش از پرداختن به تعریف سلامتی روانی لازم است به یک نکته اشاره نماییم. سه واژه «بهداشت روانی» و«سلامت روانی» و « بهزیستی روانی» اگر چه دارای معانی متفاوتی هستند، ولی در مواردی بجای یکدیگر به کار میروند (هرشنسن و پاور ، 1988، ترجمه منشی طوسی،1374). سلامت یکی از مفاهیم ضروري و همواره مورد بحث دنیاي پیچیده انسان است که قدمتی به بلنداي هستی وي دارد. سلامتی کیفیتی از زندگی میباشد که تعریف آن مشکل و اندازهگیري آن نیز سخت میباشد.

متخصصان تعاریف متعددي از مفهوم سلامت ارائه کردهاند اما همه آنها بهطور مشترك مسؤولیت درقبال وجود خود و انتخاب سبک زندگی سالم را سرلوحه مباحث خود قرار دادهاند و همه آنها با هدف به حداکثر رساندن توان فرد براي بهتر زیستن توجه دارند. براي سلامتی معانی متعددي وجود دارد هرچند کلمه سلامتی براي ما شناخته شده و داراي مفهوم مشخص است، با این وجود تعریف آن آسان نیست و براي مردم مختلف معناي متفاوتی دارد. معناي لغوي سلامتی کامل بودن، بیعیب بودن، تندرستی و مقدس بودن است.

سلامت در بُعد جسمانی و روانی معنا مییابد، زیرا انسان به تنهایی نه جسم است و نه روان، بلکه تلفیقی از این دو عنصر میباشد. لذا چون انسان در محیط اجتماع به سر میبرد و در اجتماع پیوسته در معرض عوامل اجتماعی و بیولوژیکی گوناگون قرار میگیرد، نتیجه آن اختلال در سلامت روانی است. اغلب مردم از اهمیت حفظ سلامت جسمانی خود آگاهند و از روشهایی چون ورزش منظم، تغذیه مناسب، و آزمایشهاي طبی مرتب براي کسب اطمینان از سلامتی خود استفاده میکنند، اما تنها تعداد کمی از مردم به اهمیت حفظ بهداشت روان خود واقف هستند. هر چند همه در زندگی خود فشار روانی را تجربه میکنند و قطعاً میزان معینی از آن براي انگیزش مفید است، اما سطوح فشار روانی باید به دقت مورد بازبینی واقع شود. فشار روانی میتواند مشکلات جسمانی (فشارخون بالا، سردرد، گردندرد، خستگی)، تولید کند و ممکن است سرآغازي براي ناتوانی روانی در بعضی از افراد باشد.

بنابراین اصطلاح سلامت روانی، اصطلاحی است که از آن براي بیان و اظهارکردن هدف خاصی براي جامعه استفاده میشود. هر فرهنگی براساس معیارهاي خاص خود به دنبال سلامت روانی است. هدف هر جامعه این است که شرایطی را که سلامت اعضاي جامعه را تضمین میکند آماده نماید. منظور از سلامت روانی، سلامت ابعاد خاصی از انسان مثل هوش، ذهن، حالت و فکر میباشد. از طرف دیگر سلامت روانی روي سلامت فیزیکی هم تأثیر دارد. بسیاري از پژوهشهاي اخیر مشخص کردهاند که یک سري اختلالهاي فیزیکی و جسمی به شرایط خاص روانی مرتبط هستند (نجات، 1378)

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا