موارد استفاده : منبع کمکی انجام پژوهش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 21 صفحه
شماره فایل 835


قسمتی از این مقاله:

این رویكرد برای كودكان و نوجوان بین 14-9 سال كه لكنت می‌كنند توصیه می‌شود. اهداف پایه‌ای برای این رویكرد آموزش گفتار نرم و مهارتهای سایكولوژیكال به مراجعان برای كمك به بهبود توانایی‌های ارتباطی آنها و تعامل آنها با دیگران می باشد. اهداف میانی شامل: (1) یادگیری صحبت كردن بدون لكنت با استفاده از مهارتهای گفتار نرم به آرامی و سپس پیشرفت آن به سرعت گفتار نرمال در مكالمه (2) انجام دادن سلسله مراتبی از فعالیتهای انتقال كه برای گفتار عمومی (لكنت عادی) با حداقل لكنت در موقعیتهای زندگی هر روزه طراحی شده (3) یادگیری استفاده از تكنیكهای شناختی، كاهش ترس و نگرش منفی در مورد صحبت كردن و (4) رشد یا ایجاد برنامه نگه دارنده كه مسئولیت صحبت كردن درست را برعهده خود مراجع می‌گذارد شامل خودتمرینی و خودارزیابی و همچنین حمایت خانوادگی است. فعالیتهای آن شامل دنبال كردن 9 مرحله می‌باشد: (1) ارزیابی درمانگر از بسامد لكنت، ماهیت گفتار، اضطراب و نگرش مراجع (2) درمانگر به مراجع گفتار نرم را در طول 3 روز یاد می‌دهد و به صورت تدریجی سرعت گفتار را در مكالمه طبیعی می‌كند.

(3) درمانگر صحبت كردن مراجع را با سرعت مناسب در دو زمان در هر روز ضبط ویدئویی می‌كند و فیلم ضبط شده را برای ارزیابی مرور می كند. (4) مراجع گفتار نرم را هر غروب در منزل با والدینی كه در جلسات حضور داشته‌اند تمرین می‌كند. (5) مراجع كه در گفتار نرم خالی از لكنت ماهر شده است (هم در كلینیك و هم در منزل) به صورت سلسله مراتبی انتقال را به موقعیت‌های هر روزه كامل می‌كند وگفتار روان را با حداقل لكنت ادامه می‌دهد. مراجع همچنین تكالیف انتقال را ضبط می‌كند و خودش را با راهنمایی درمانگر ارزیابی می‌كند.

(6) در طول مراحل انتقال، مراجع در طول راهنمایی و بحث نمودن در مورد مسئولیت صحبت كردن برای پیشرفت خودش یاد می گیرد (7) همچنین در طول مراحل انتقال، مراجع تكنیكهای رفتاری شناختی مثل آرام‌سازی عضلانی (ریلكسیشن عضلانی) و صحبت با خود به شكل مثبت بكار می‌گیرد و این مهارتها را در طول فعالیتهای انتقال (8) در طول 1 یا 2 روزتمرین می كند. مراجع در استراتژیهای حفظ و نگهداری درازمدت تمرین می‌ نماید كه شامل كسب مسئولیت بیشتر برای ارزیابی گفتار خودش و برنامه‌ریزی اینكه چگونه با خودش سر و كله بزند.

(9) مراجع و خانواده‌اش با درمانگر ملاقات می كنند تا برای بكار گماشتن حمایتهای فامیلی كه مراجع برای حفظ روانی دارد تصمیماتی بگیرند. بعد از دوره‌ی یك ساله، مراجع و خانواده‌اش به صورت مداوم با درمانگر برای مرور پیشرفت و كار كردن با موضوع حفظ ملاقات می‌كنند. اساس تئوریكی این رویكرد دو چیز است: اول: آن فرض می‌شود كه لكنت از یك نقص نوروفیزیولوژیكی (كه باید توسط مهارتهای روانی جبران شود مثل سرعت كم و شروع ملایم آواسازی) بوجود می آید كه الگوهای درست گفتار را تغییر داده است.

دوم: فرض می‌شود كه لكنت در كودكان بزرگتر جزء فاكتورهای سایكولوژیكال باشد (مثل اضطراب و اجتناب) پس تنوعی از تكنیكهای شناختی- رفتاری مثل ریلكسیشن عضلانی و آموزش مهارتهای اجتماعی باید تمرین شود(1).

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا