موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 35 صفحه
شماره فایل : 09 mg


قسمتی از این مقاله:

برای تبدیل شدن به سبك استراتژیست كارآمد، تمرین و ممارست در تفكر استراتژیك ضروری است، و این باید به یك برنامه منظم روزمره، تبدیل شود. نمی توان در شرایط عادی آن را دركناری به صورت آماده نگاه داری كرده در شرایط اضطراری به كارگرفت چیزی به نام استراتژی های حاضر و آماده كه بتوان آن ها را ازیك فروشگاه خریداری كرد وجود ندارد.

تدوین استراتژی به بیان ساده گسترش منطقی فرآیند فكری عادی خودمان است. این شیوه مبتنی بر یك فلسفه دورنگری است در یك مفهوم بسیار واقعی تفكر استراتژیك بیان دیدگاهها نسبت به زندگی است همانند هر فعالیت خلاقانه دیگر، زمانی می توان از ابزار تفكر استراتژیك انتظار توفیق بیشتر داشت كه اصول علمی خاص را در ذهن داشته و از پاره ای كاستی ها و نارسایی هانیز آگاهانه بپرهیزیم( عسگریان حقیقی، 1371، ص72) استراتژی های موفق در زمینه كسب و كار تنها حاصل تحلیل های كارشناسانه قوی نبوده بلكه نتیجه وجود شرایط خاص فكری ذهنی هستند این بدان معنی نیست كه استراتژیست تحلیل مسایل را انكار می كند بلكه تاكید برآن است كه تحلیل مسایل نقطه شروع بسیار مهم و تعیین كننده ای برای تفكر استراتژیك است و بدون تجزیه و تحلیل مسایل، تفكر و خلاقیت سازنده كمتر وجود دارد. تفكر استراتژیك مستلزم صرف وقت، بینش،‌صبر و فداكاری است ولی در بلند مدت سود زیادی دارد.

تاكید بر این نكته ضروری است كه داشتن تفكر استراتژیك منحصر به اجرای چند قدم ساده نیست تفكر استراتژیك بدین معنی است كه بتوان عوامل موثر بر سازمان را دید و ازآینده مبهم و نامطمئن با ملاحظه وابستگی عوامل راه حل های مسایل را استنباط نمود . این توانایی چیزی بیشتر از آگاهی از روندهای مهم اجتماعی،‌سیاسی، اقتصادی و فن آوری است، مدیرانی كه تفكر استراتژیك دارند قادرند سازمان خود را در پرتو روندها و رویدادهای گوناگون و روزافزون این دنیای در حال تغییر ببینندو همبستگی های عوامل اساسی و مهم را تشخیص دهند ( ایران نژاد پاریزی، 1373، ص19) . تفكر استراتژیك پدیده چند بعدی است كه از تعامل عوامل تشكیل دهنده آن تفكر مناسب و كار آفرین استراتژیك به وجود می آیند .

تفكر استراتژیك « پیش بینی آینده » نیست بلكه تشخیص به موقع خصوصیات میدان رقابت و دیدن فرصت هایی است كه رقبا نسبت به آن غافل هستند . تفكر استراتژیك در مقابل قواعد ساده و عمیق ظاهر می شود. این قواعد مدل ذهنی خاصی را ایجاد كرده و مبنای تصمیم گیری های روزانه تا جهت گیری كلی سازمان خواهد بود. هنری مینزبرگ تفكر استراتژیك را یك نمای یكپارچه از كسب و كار توصیف می كند ( غفاریان و علی احمدی، 1382، ص 35).

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا