موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 44 صفحه
شماره فایل : 52 mg


قسمتی از این مقاله:

در پژوهش حاضر، نظریه دانشكده مدیریت فرانسه، از جهت سازگاری بیشترمؤلفه ها با شرایط شركتهای موجود در كشور ایران و همچنین از نظر سادگی و درك بهتر مؤلفه ها، به عنوان چارچوب نظری تحقیق در نظر گرفته شده است. از دیدگاه این نظریه، ابعاد هوشمندی رقابتی با یكدیگر مرتبط بوده و به چهار مقوله اصلی قابل تقسیم میباشد: 1- هوشمندی تجاری – بازاریابی: این هوشمندی جهت تهیه نقشه راهی از گرایشات فعلی و آتی مشتریان و ترجیحات آنان، بازارهای جدید و فرصتهای بخش بندی مبتكرانه و تغییرات عمیق در بازاریابی و توزیع، مورد نیاز است و معمولاً اطلاعات مشتریان، خریداران، تأمین كنندگان و توزیع كنندگان، گردآوری شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

2- هوشمندی نسبت به رقبا : به كمك این هوشمندی می توان به ارزیابی استراتژی رقابتی سازمان نسبت به تغییرات ساختاررقبا، محصول جایگزین آنها و تازه واردان به صنعت پرداخت. 3- هوشمندی تكنیكی : این هوشمندی برای ارزیابی هزینه و فایده تكنولوژی فعلی و آتی، و همچنین پیش بینی تغییرات تكنولوژی آینده، مورد نیاز است و با تحقیقات پایه و كاربردی، كاخانجات، فرآیندها، هنجارها و حق اختراع سروكار دارد. 4- هوشمندی راهبردی – اجتماعی : این هوشمندی شامل قوانین و مقررات، مسائل مالی و مالیاتی، سیاسی و اقتصادی، و همچنین اجتماعی و نیروی انسانی می باشد (نجفی،1383، 14-20). - فرآیند هوشمند ی رقابتی هوشمندی رقابتی هم محصول است و هم فرآیند.

محصول به معنای اطّلاعات قابل استفاده ای است که بتوان از آن برای اتخاذ تصمیمات بهره گرفت. فرآیند هم دربرگیرندة شیوه های منظم جمع آوری، تحلیل و ارزیابی آن اطلاعات است. کاهانر معتقد است که هوشمند ی رقابتی، فرآیندی یکپارچه است. به زعم وی، فرآیند هوشمندی رقابتی از چهار مرحله تشکیل شده است: طرح ریزی ؛ جمع آوری داده؛ تحلیل؛ انتشار جزئیا ت هر یک از چهار مرحله در زیر آمده است (کاهانر،1996). الف) طرح ریزی : در این مرحله، نیازمندی های تصمیم گیران و محدودیت زمانی از طریق تبادل نظر با تصمیم گیران مشخص می شود.

این مرحله، شامل شناسایی عوامل اصلی محیطی است. شناسایی این عوامل،با: - گذاشتن جلسات مشاوره ای منظم با مدیران عالی و مدیران بخش اطلاعات برای تنظیم فعالیتهای هوش رقابتی درجهت تأمین نیازهای اصلی و واقعی، - مدیریت روزانه فعالیتها، ایجاد روشی برای تنظیم و کنترل محیط بیرونی،جمع آوری، مرتب سازی و ذخیره سازی اطلاعات و - تنظیم و کنترل فعالیتهایی که در پی نیازهای واقعی به وجود آمده اند، حاصل می شود. ب) جمع آوری داده: در این مرحله، داده های خام، جمع آوری میشوند تا به هوشمندی کاربردی تبدیل شوند.

در این مرحله جستجو و ترکیب اطلاعات با استفاده از منابع اولیه و ثانویه صورت می گیرد. منابع اولیه و ثانویه عبارت اند از: 1) منابع اولیه: - مصاحبه؛ - ایجاد ارتباط با کارمندان سایر قسمتها؛ - کنفرانس ها، نمایشگاهها و سمینارها 2 ) منابع ثانویه: - اینترنت؛ - روزنامه ها و مجلات چاپ شده؛ - پیشینه شرکت؛ - پایگاه داده های معتبر؛ - مطالعات و تحقیقات؛ - تحقیقات گذشته؛ - استفاده از دستآوردهای سمینارها،نمایشگاهها و کنفرانس ها .

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا