موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 60 صفحه
شماره فایل : 120 mg


قسمتی از این مقاله:

بهترین حوزه مناسب برای مقایسه هوش عاطفی و هوش عقلی محیط كار است زیرا فرد در محیط كار خود علاوه بر توانایی های علمی(كه از هوش عقلی نتیجه می شود) از قابلیت های عاطفی خود نیز استفاده می كند. از اینرو، در حوزه توسعه منابع انسانی در سازمان ها مفهوم هوش عاطفی بكار گرفته شده است تا به مهارتهای عاطفی، علاوه بر قابلیت های تخصصی توجه شود.

بر اساس تحقیقات، هوش عقلی حداكثر 10در صد در عملكرد و موفقیت تاثیر دارد(مخصوصا در حوزه مدیریت) البته تحقیقات "رابرت امرلینگ1" و "دانیل گولمن" (2003) بیان می كنند كه هوش عقلی نسبت به هوش عاطفی پیشگوی بهتری برای كار و عملكرد علمی فرد است. اما زمانی كه این سوال مطرح می شود" آیا فرد می تواند در كار خود بهترین باشد و یا مدیری لایق باشد؟"در اینجا هوش عاطفی معیاربهتری است، هوش عقلی احتمالا برای به دست آوردن این جواب كارایی كمتری دارد. " گولمن" نیز در كتاب خود بنام (كار با هوش عاطفی2 ، 1998)

بر نیاز به هوش عاطفی در محیط كار، یعنی محیطی كه اغلب به عقل توجه می شود تا قلب و احساسات، تمركز می كند. او معتقد است نه تنها مدیران و رؤسای شركت ها نیازمند هوش عاطفی هستند، بلكه هر كسی كه در سازمان كار می كند نیازمند هوش عاطفی است( مورای3 ، 1998).

اما هرچه در سازمان به سمت سطوح بالاتر می رویم اهمیت هوش عاطفی در مقایسه با هوش عقلی افزایش می یابد در این زمینه ‌‌‌(( گلمن)) و همكاران او معتقدند كه هوش عاطفی در تمامی رده های سازمانی كاربرد زیادی دارد، اما در رده های مدیریتی اهمیتی حیاتی می یابد. آنان مدعی هستند هوش عاطفی تا حدود 58 درصد بهترین ها را در موقعیت رهبری ارشد از ضعیف ترین ها جدا می سازد و مشخص می كند.

زیرا شرایطی كه در رأس سلسله مراتب سازمان بوجود می آیند، سریع تر گسترش می یابند، چرا كه هركسی به مدیر و فرد بالا دست خود نگاه می كند. افراد زیر دست رفتارهای عاطفی خود را از مدیران می آموزند. حتی هنگامی كه مدیر را نمی توان زیاد رؤیت كرد (مثل مدیری كه در پشت درهای بسته در طبقات بالاتر كار می كند) نگرش او بر حالات پیروانش تاثیر می گذارد. به همین علت است كه هوش عاطفی از اهمیت زیادی برای یك رهبر برخوردار است. (گولمن و همكاران، 2001).

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا