موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 67 صفحه
شماره فایل : 129 mg


قسمتی از این مقاله:

نگرش بر مبناي منابع اين نگرش اساسا عملکرد سازماني را تابع ويژگي هاي سازماني مي داند و رابطه بين مشخصه هاي سازماني و نتايج عملکردي را بررسي مي کند. اصل پايه اي نگرش بر مبناي منابع اين است که سازمان متشکل از مجموعه هاي منابع است و منبع مزيت رقابتي، منابع سازمان بوده، ويژگيها و خصوصيت منابع، چگونگي مزيت و حد پايداري آن را تعيين مي کند(پارک ،1996). منابع سازمان، شامل همه دارايي ها، قابليت ها، فرايندهاي سازماني، مشخصه ها و ويژگي هاي سازمان، اطلاعات، دانش و ساير موارد تحت کنترل سازمان است که آن را قادر به تدوين و اجراي استراتژي هايي براي بهبود کارايي و اثر بخشي اش مي کند (Ts Saher, 2010).

در زبان تحليل استراتژيک سنتي، منابع سازماني، قوت هايي است که سازمان مي تواند براي تدوين و اجراي استراتژي هايش مورد استفاده قرار دهد. نويسندگان و صاحبنظران، ليست هاي مختلفي از ويژگي هاي سازماني ارائه کرده اند که مي تواند سازمان را قادر به تدوين و اجراي استراتژي هاي ايجاد ارزش کند.با توجه به موضوع تحقيق حاضر، طبقه بندي گرانت به عنوان نمونه ارائه مي گردد. گرانت، منابع را به شش گروه، شامل منابع مالي، منابع فيزيکي، منابع انساني، منابع تکنولوژيک، منابع شهرت و اعتبار، و منابع سازماني تقسيم مي کند.

يکي از صاحبنظران اصلي نگرش بر مبناي سازماني بارني است. وي براي اينکه منابع منبع مزيت رقابتي پايدار باشد به دو شرط اساسي و ضروري قائل است: 1). ويژگي عدم تجانس منابع؛ 2). تحرك ناقص منابع. از نظر نويسندگان، اين دو در صورتي ضرورت هستند که اولا منابع با ارزش باشند و البته معيار با ارزش بودن منابع در توانايي آنها براي افزايش کارايي و اثربخشي است، ثانيا مًنابع نادر باشند، به اين معنا که فقط يک يا چند شرکت امکان دسترسي به آنها را داشته باشد؛ ثالثا مًنابع مذکور داراي قابليت تحرك ناقص باشند که تحقق اين شرط، مستلزم شرايط تاريخي منحصر بفرد، ابهام علّي و پيچيدگي اجتماعي است.

ابهام علّي موقعي است که رابطه بين منابع سازماني و مزيت رقابتي يا اساسا درك نشود و يا اينکه فقط به صورت جزئي قابل درك باشد و پيچيدگي اجتماعي نيز دلالت به پيچيدگي روابط داخلي منابع با يکديگر و روابط آنها با مشتريان و عرضه کنندگان دارد؛ رابعا منابع خاصيت جايگزيني ناقص داشته باشند، به اين معنا که از نظر استراتژيک، منابع مشابهي که داراي کارکرد مشابه باشند، وجود نداشته باشند(ميگوئل و همکاران،2003).

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا