موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 58 صفحه
شماره فایل : 176 mg


قسمتی از این مقاله:

یك سری مطالعات اولیه صورت گرفته در كشور هنگ كنگ نشان می دهند كه رویكردهای متفاوتی به جهت انتخاب پیمانكاران واجد شرایط در كشورها و سازمانهای مختلف وجود دارند و در این راستا معیارهای بسیار زیادی تدوین شده اند. در ادامه نمونه هایی از رویه های ارزیابی مقدماتی، تعیین صلاحیت و انتخاب پیمانكار در كشورهای هنگ كنگ، استرالیا، تركیه و انگلیس شرح داده میشوند. ارزیابی مقدماتی پیمانكاران در هنگ كنگ صنایع ساخت و ساز هنگ كنگ شامل كارفرمایان زیادی در بخش خصوصی می باشد.

بار كاری پروژههای ساخت و ساز در این كشور بیانگر مشاركت بالای بخش عمومی در این زمینه است. كارفرمایان دولتی دارای ادارات مختلفی زیر نظر اداره كل كارهای عمومی این كشور هستند كه می توان از سازمان های مسكن هنگ كنگ، سازمان حمل و نقل ریلی و سازمان حمل و نقل هوایی در این زمینه نام برد. رویه انتخاب پیمانكار واجد شرایط توسط اداره كارهای عمومی هنگ كنگ بدین صورت است كه تنها پیمانكاران موجود در لیست تأیید صلاحیت، مجاز به شركت در مناقصه هستند. لیست های پیمانكاران صلاحیت دار به سه دسته بر حسب ظرفیتشان تقسیم می شوند. در هرگروهی دو سطح وضعیت وجود دارد. سطح اول را سطح آزمایشی و سطح دوم را سطح تأیید می نامند.

تأیید پس از آزمایش، با اتمام رضایت بخش كار به همراه سوابق عملكردی خوب میسر خواهد شد. ارتقاء پیمانكاران در هر گروهی بستگی به برآورده شدن نیازهای مالی، توانایی های فنی- مدیریتی و اتمام رضایت بخش قراردادها دارد. لیست های پیمانكاران تأیید شده سالیانه به تفكیك هر گروه، تدوین و بازنگری می شوند. فرایند انتخاب پیمانكاران واجد شرایط در دو مرحله صورت می گیرد. در مرحله اول آن دسته از پیمانكارانی كه آشكارا غیر قابل قبول هستند، از لیست پیمانكاران مورد بررسی حذف می شوند. در مرحله دوم پیمانكاران منتخب در مرحله اول مورد ارزیابی دقیقتری قرار می گیرند. معیارهای مرحله اول بر این اساس قرار دارند كه آیا پیمانكار مورد نظر نیازهای اولیه ذكر شده در اطلاعیه یا آگهی را برآورده می سازد یا خیر؟

معیارهای مرحله دوم شامل جنبه های تخصصی فرایند بررسی می باشند كه عبارتند از: تجربه قراردادهای دولتی هنگ كنگ در پنج سال گذشته؛ تجربه قراردادهای محلی و همچنین بین المللی دیگر در پنج سال گذشته؛ تجربه، مقبولیت و سازماندهی مدیران، متخصصین و كاركنان فنی؛ تجربیات مرتبط با انواع یا اندازه ساختمانها و غیره یا انواع ساخت و سازهای صورت گرفته در پروژه ها در 5 سال گذشته؛ در دسترس بودن و جزئیات ماشین آلات تخصصی، تجهیزات، كارگاه ها و غیره؛ جزئیات منابع مالی و.... (Kumaraswamy,1996 )

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا