موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 28 صفحه
شماره فایل : 198 mg


قسمتی از این مقاله:

این نوع تصمیمات شامل تصمیمات استراتژیك، تاكتیكی، فنی، عملیاتی هستند كه در اینجا به شرح هر یك از آنها می‌پردازیم (حمیدی زاده، 1377). 1- تصمیمات استراتژیك : شامل آن دسته از تصمیمات هستند كه جهت آنها متوجه آینده و هدفهای عالی سازمان است و فعالیتهای سازمان را در بلندمدت تحت بررسی، مطالعه و تاثیر قرار می‌دهند.

این نوع تصمیمات معمولا به دلیل تغییرات محیطی و پیشرفت فنی منابع موجود و زمان در دسترس در شرایط عدم امینان اتخاذ می‌شوند بنابراین ، تصمیم‌گیری استراتژیك، سازمان را هدفمند و در كلیه ابعاد آنرا جهت‌دار می‌كند. تصمیمات مزبور جنبه اختیاری دارند و بطور غیر مستقیم اتخاذ می‌شوند. این تصمیمات جهاتی را كه سازمان در كل باید تعقیب كند تعیین می‌كنند. و مسئولیت آنها بر عهده مدیران سطح بالاست. تصمیمات مزبور اغلب تازه، پیچیده، گسترده و شامل متغیرهای كنترل نشده‌ای از قبیل اقدامات مصرف‌كنندگان یا وضعیت اقتصادی جامعه هستند.

فرآیندی كه در تصمیمات استراتژیك مورد استفاده قرار می‌گیرد تحت تاثیر ساختار سازمانی است و سه مشخصه، ساختاری زیر بر آن تاثیر می‌گذارد: الف) پیچیدگی و سطح آن ب) درجه رسمیت ساختار ج) سطح و درجه تمركز و عدم تمركز سازمانی. تصمیمات استراتژیك معمولا مربوط به كل سازمان است نه یك بخش یا یك قسمت منفرد از آن، تصمیمات استراتژیك از این نظر كه بر برنامه‌های بلندمدت سازمان اثر می‌گذارند محیط بر سازمان هستند. 2- تصمیمات تاكتیكی : این تصمیمات را مدیران میانی و بالایی سازمان اتخاذ میكنند. اما مسئولیت اولیه این نوع تصمیمات كه جنبه هماهنگی دارند بر عهده مدیران میانی است. تصمیمات هماهنگ كننده، تصمیمات استراتژیك مدیران ارشد را با تصمیمات عملیاتی و فنی مدیران سطح اول و سطح دوم هماهنگ می‌سازد.

تصمیمات استراتژیك كه اغلب مربوط به وضعیت كل سازمان هستند باید از طریق مدیران عملیاتی تحقق یابند از طریق مدیران میانی قابلیت اجرای پیدا می‌كنند و به آنها ابلاغ می‌شوند. بدینسان، این گونه تصمیمات از حساسیت بالایی در موفقیت سازمان برخودردارند. 3- تصمیمات تكنیكی (فنی) : این تصمیمات به مدیرات سطح دوم سازمانها اختصاص دارند و شامل تصمیمات تركیب بهینه منابع، برنامه ریزی تولید كالاها و عرضه خدمات، تعیین تكنولوژی و ماشین‌آلات و لوازم فنی، متناسب سرمایه و نیروی كار، اصولا عهده‌دار قابل اجرا كردن تصمیمات استراتژیك هستند.

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا