موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 29 صفحه
شماره فایل : 227 mg


قسمتی از این مقاله:

معماری سیستم یعنی ارائه توصیفی از یك سیستم كه نشان دهنده ساختار اجزاء آن، ارتباط بین آن ها و اصول و قواعد حاكم بر طراحی و تكامل آن ها در گذر زمان باشد.(زاچمن، 1999). در مقایسه با سایر سیستم های اطلاعاتی كه حاصل كار آن ها فیزیكی و قابل لمس بوده و اجزاء و روابط حاكم بر آن ها كاملا مشخص است، معماری سیستم های اطلاعات استراتژیك مواجه با سیستمی است كه اجزاء آن اغلب تركیبی و مفهومی بوده و روابط حاكم بر آن ها منبعث از مدیریت استراتژیك سازمان می باشد.

بنابراین توصیف اجزاء و روابط بین آن ها نیازمند روش های خاصی است كه در اصطلاح به آن مدل گفته می شود. 2-1-9-2 تعریف سیستم های اطلاعات استراتژیک برای داشتن یك درك مشترك از سیستم های اطلاعات استراتژیك بهتر است ابتدا یك تعریف جامع از سیستم های اطلاعات استراتژیك داشته باشیم. چارلز ویسمن (1984) سیستم های اطلاعات استراتژیك را این گونه تعریف می نماید: استفاده خلاق از سیستم های اطلاعاتی در راستای پشتیبانی از استراتژی های رقابتی شركت با هدف رسیدن به رقبای تجاری و یا كسب برتری در مقابل آن ها(الهی، درسی سیستم های اطلاعات استراتژیك). بطور كلی می توان گفت هر سیستم اطلاعاتی(دستی یا کامپیوتری)

كه بتواند موقعیت رقابتی سازمان را پشتیبانی كند یا به هر ترتیبی برای سازمان مزیت رقابتی ایجاد نماید می تواند یك سیستم اطلاعات استراتژیك باشد(گالیرز، 1994). ممكن است بعضی از سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات مورد استفاده سازمان قرار گیرند ولی برای آن مزیت رقابتی ایجاد نكنند. بنابراین این سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات جزء سیستم های اطلاعات استراتژیك نمی باشند. برای این كه یك تعریف عملیاتی تری از سیستم های اطلاعات استراتژیك داشته باشیم

، بایستی آن را این چنین تعریف كنیم كه سیستم های اطلاعات استراتژیك عبارت است از: توسعه و بهبود جریان اطلاعاتی برای فرایند تصمیم گیری و حمایت از موقعیت رقابتی سازمان كه فرایند تصمیم گیری خود شامل: ۱- شناسایی و درك مساله(آگاهی) ۲- ایجاد راهكار برای حل مساله(طراحی) ۳- انتخاب راه حل مناسب برای حل مساله(انتخاب). هم چنین پشتیبانی از موقعیت رقابتی سازمان شامل: ۱- شناسایی نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصت و تهدیدات بیرونی 2- توسعه و بهبود برنامه ها در سطح استراتژیك و عملیاتی ۳- مدیریت عملكرد سازمان.

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا