موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 49 صفحه
شماره فایل : 237 mg


قسمتی از این مقاله:

ده نكته كلیدی وجود داردكه با رعایت آنها می توان در حوزه بازاریابی اجتماعی به موفقیت دست پیدا كرد(نیازی و منتظری 1391). 1- با مشتریان خود سخن بگویید. كلید موفقیت در بازاریابی اجتماعی در گفتن و شنیدن است. در واقع پرسش از مشتری، راه اصلی پی بردن به خواسته های آنهاست. 2-گروه مخاطب را بخش بندی كنید. برای موفقیت در بازاریابی اجتماعی باید گروه مخاطب را به گروه های كوچكتری تقسیم كرد و برای هر گروه، برنامه ریزی خاصی انجام داد. معیارهایی چون سن، جنس، نژاد و موقعیت جغرافیایی در این بخش بندی موثر است.

تقسیم بندی مخاطبین بر اساس رفتارهایشان هم ممكن است. 3- برای محصول خود پایگاه ایجاد كنید. (مكان یابی) در حوزه بازاریابی اجتماعی جا افتادن محصول در میان مردم نتیجه دو عامل است: درك منافع و رفع موانع. توجه به این دو عامل حاصل تعیین دقیق شاخص های مكان یابی كالای مورد نظر ماست. 4- عرصه رقابت مورد نظررا بشناسید. بازاریابان اجتماعی باید از دیگر پیام های رقابتی كه می توانند محصولی باشند كه واكنش منفی مخاطبین را به كالا یا خدمات ما باعث می شود و بر روی گروه مخاطب تاثیر می گذارند ،اطلاع كافی داشته باشند.

محصول ما باید جذاب تراز آلترناتیوهای دیگر آن باشد تا بتواند مورد قبول واقع گردد 5- به جاهایی بروید كه مخاطب شما حضور دارد. برای موفقیت در بازاریابی اجتماعی باید پیام ها را در جایی ارائه كرد كه مخاطب حضور داشته باشد. استفاده از روزنامه های محلی، فروشگاه های بزرگ، گروه های موسیقی و... از این جمله به شمار می روند. پژوهش بر روی مشخصات مخاطبین و نحوه استفاده از رسانه های محلی اهمیتی حیاتی دارد. 6- برای ارتباط با مخاطبین از مسیرهای مختلفی استفاده كنید. بازاریابی اجتماعی بسیار وسیع تر از تبلیغات تلویزیونی است.

استفاده از تركیب رسانه های همگانی، اجتماعات،گروه های كوچك و فعالیت های فردی می تواند موثرتر باشد. وقتی یك پیام ساده و روشن در مكان های متعدد و در سراسر جامعه تكرار گردد ،احتمال دیده شدن و به خاطر سپرده شدن آن بیشتر است. گستردگی مسیر های مورد استفاده بستگی به میزان بودجه برنامه و نتایج پژوهش بر روی كانال های تاثیر گذار بر گروه مخاطب ما دارد.

كلید موفقیت یك بسیج اطلاع رسانی در دو عامل مهم تداوم و ماندگاری آن است. 7- از مدل هایی استفاده كنیم كه نتیجه می دهد. بازاریابان اجتماعی برنامه هایی را طراحی می كنند كه بیشترین فایده و اثربخشی را داشته باشد. یکی از مدل های معروف که مراحل تغییر رفتار رادر یک گروه مخاطب بیان می کند واز اصول آن در بازاریابی اجتماعی استفاده زیادی می شود"مدل مراحل تغییر پروچاسکا" است.

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا