موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 40 صفحه
شماره فایل : 460 mg


قسمتی از این مقاله:

نگرش از سه عنصر شناختی ، عاطفی و رفتاری تشکیل میشود: • عنصر شناختی به اطلاعات و دانستههای فرد در مورد یک موضوع، رویداد یا عمل اطلاق میگردد. گاه نگرش ما بیش از هر چیزی، مبتنی بر مطالعه در دلایل و حقایق آن موضوع است.

اگر ارزیابی فرد بیش از هر چیز مبتنی بر باور او در مورد خصوصیات موضوع نگرش باشد، آن را نگرش مبتنی بر شناخت می نامند (ارونسون و همکاران، 1385). • بعد عاطفی، به احساس خوب یا بد، مثبت یا منفی، مفید یا غیرمفید بودن شخص اشاره دارد. نگرشی که بیشتر مبتنی بر هیجان و ارزشها باشد تا بر ارزشیابی عینی مزایا و معایب، نگرش مبتنی بر عواطف خوانده میشود. منشا این بعد، ارزش های انسانی و باور های اخلاق است. سرچشمه دیگر نگرشهای مبتنی بر عواطف، عکس العمل افراد و یا عکس العمل زیبایی شناختی فرد است (کریمی، 1389). • بعد رفتاری نگرش، آمادگی شخص برای عمل را در نظر دارد. این بعد، شامل مشاهده چگونگی رفتار فرد نسبت به نگرش است.

بنا بر تئوری ادراک خویشتن، تحت شرایط خاص، فرد نمیداند چه احساسی نسبت به موضوعی دارد، تا آنکه رفتار خود را نسبت به آن موضوع ببیند. افراد تحت شرایط خاص، نگرش خود را از رفتارهای خویش استنتاج مینمایند (ارونسون و دیگران، 1385). این سه عنصر، مولفههای تشکیل دهنده حالتی به نام نگرش است. این حالت نه تنها از ترکیب این سه عامل ناشی میشود بلکه تعامل آنها با یکدیگر نیز در این زمینه نقش دارد. به عبارت دیگر، شناخت فرد در زمینه خاصی و اطلاعات او در این رابطه، احساسات و عواطف او را تحت تاثیر قرار داده و حالت خوشایند یا ناخوشایند نسبت به این موضوع در او پدید میآورد. از سوی دیگر، احساسات مثبت یا منفی و عواطف خوشایند یا ناخوشایند بر روی شناخت افراد اثر میگذارد و برداشتهای متفاوتی در او پدید میآورد و هر کدام از شناختها و احساسات آمادگی برای عمل انسان را متاثر میسازد.

بنابراین، یک رابطه تعاملی عمیق بین مولفههای نگرش وجود دارد که نه تنها هر کدام در پیدایش و شکلگیری نگرش اثرگذار است، بلکه هر کدام از آنها دیگری را نیز متاثر میسازد. سازه نگرش، نه تنها از اجزا و عناصر خویش اثر میپذیرد بلکه هر نگرش، تحت تاثیر نگرشهای گوناگون دیگری نیز قرار میگیرد. به این ترتیب، یک شبکه پیچیده از روابط شناختی، احساسی و رفتاری در هر فرد وجود دارد که نحوه عملکرد او را شکل میدهد (کریمی و صفاری نیا، 1384).

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا