موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 73 صفحه
شماره فایل : 582 mg


قسمتی از این مقاله:

تئوری مدیریت دانش جامع : تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT)به منظور ایجاد کارایی و موفقیت کارافرینان به روش سیستماتیک، توسط ویگ(1999)ارائه شد .مفروضات این تئوری عبارتند از: • شناسایی ودرک این مسئله که سرمایه های هوشی (دانش )برای خلق و حفظ در دسترس قرار دادن دانش برای پارادایم خدمات و تولیدات رقابتی ،ضروری هستند . • تهیه وتبدیل دانش ،فعالیتی ضروری است ودر بافت سازمانی باید به طور دائم بازسازی شود .

• تمام دارایی های دانش (سرمایه های هوشمند)به طور مداوم وبا پشتکار وجدیت عند اللزوم باید قدرت را اعمال کنند . • فرایند ها وروابط مدیریت دانش نیاز به حمایت گسترده کار آفرینان و رهبری دارد وزیر ساخت های آن باید در سازمان ایجاد شود (بودلایی و دیگران ،26:1387).

برای کاربرد این تئوری در سازمان ویک چند فعالیت را پیشنهاد می کند : • تشویق وترویج حمایت از دانش .چنین فرهنگی دارای ویژگی های زیر است : ایجاد محیط های امن ،رعایت ارزش ها وخلاقیات و رفتار های قابل احترام ، همکاری وتمرکز گروهی روی کیفیت کار بدون از دست دادن زمان ،کمترین محدودیت و...شعار انجام دادن درست کارها با حداکثر سرعت و حداقل هزینه واتلاف منابع . • ایجاد درک مشترک .که با کار هماهنگ مشترک وعلائق شخصی توسعه می یابد .

• عمل مشاوران ومدیران دانش جامع باید بر شناسایی وحفظ عوامل مرتبط با دانش متمرکز گردد . • باید بدانیم که یادگیری عملی ضروری است ودامنه وسیعی از فعالیت ها ی مرتبط با انتقال دانش را شامل می شود با این هدف که دانش ارزشمند کسب ،ذخیره وسازماندهی می شود وبه طور گسترده برای اعمال قدرت به کار رود. (همان:27). • ویگ بیان می کند که موفقیت تئوری مدیریت دانش جامع در گرو عواملی است که عمدتا با آماده سازی کارکنان ارتباط دارد این عوامل شامل : • دانش ومنابع :دانش حرفه ای وفنی ،اطلاعات وسایر منابع ضروری باید در دسترس کارکنان برای انجام کار کیفی قرار گیرد .در استخدام کارکنان باید به مهارت ها ونگرش ها یی که جزءویژگی شخصی آن هاست ،توجه کرد .

آن ها باید توانای تفکر انتقادی وخلاق را دارا باشند. • فرصت ها :کارکنان باید در وضعیت های قرار گیرند که قابلیت استفاده از توانای ها وظرفیت های خود را به نمایش بگذارند .جریان کار باید بر اساس اهمیت دادن به توانای های افراد وبه کار گرفتن ظرفیت وتوانمندی های نواوری تنوع و کار بسمت دانش ، سازماندهی شود .

• سهولت : منظور از سهولت این است که محیط های که کارکنان در آن به انجام وظیفه می پردازند باید امن باشند. محیط امن محیطی است که نواوری وبداهه گویی را در افراد ترغیب کند تا فراتر از قلمرو و وظایف تعیین شده،به ایفای نقش بپردازند . • انگیزه: کارکنان باید برای عمل هوشمندانه برانگیخته شوند ؛منظور از عمل هوشمندانه انجام دادن کارهای درست است .راه ایجاد انگیزه این است که کارکنان باور داشته باشند که فعالیت آنان برای سازمان ارزشمند است (همان).

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا