موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 61 صفحه
شماره فایل : 620 mg


قسمتی از این مقاله:

همانطور که گفته شد یادگیری سازمانی به عنوان یادگیری جمعی و همچنین به عنوان فرآیند پویا و خلّاق برای پاسخگویی به تغییرات خارجی و داخلی تعریف می شود(هسو وهمکاران، 2007، 8). و در واقع به عنوان راهی است که در طی آن می توان به تولید، تکمیل و سازماندهی دانش و اشتراک و انتقال دانش در سازمان پرداخت و بدین ترتیب سازمان به نتایج بلندمدّت ارزشمندی دست می یابد، بنابراین یادگیری سازمانی و انتقال دانش از دارایی های شرکت های امروزی هستند)گانس وهمکاران، 2011، 1124).

مدل سنگه پیتر سنگه به عنوان پدر یادگیری سازمانی می باشد و به عنوان یک مدیر در نوآوری و مشاور در شرکت کمبریج فعالیت می کند(کورس، 2003، 4). وی در زمینه یادگیری مدلی را بیان نمود، مدل سنگه، در زمینه یادگیری نقطه عطفی است که شامل: 1- مهارتهای فردی، 2- مدل های ذهنی، 3-آرمان های مشترک، 4- یادگیری تیمی، 5-تفکّر سیستمی می باشد (بارت و همکاران، 2007، 336). 1-مهارت فردی: مهارت فردی یعنی تخصص، تبحّر ویژه در انجام مسئولیّت و وظایف فردی است که افراد یاد می گیرند که توانایی های شخصی خود را جهت دست یابی به نتایج مطلوب و مورد نظر توسعه دهند(پلی سیس، 1999،71).

مدل های ذهنی: مدل های ذهنی در واقع دیدگاه ها و تصویر ذهنی مردم را درباره جهان خارجی( کار، خانواده و رویدادها) را منعکس می کند و تصمیمات و فعّالیّت افراد را تحت تأثیر قرار می دهد(محرابی و همکاران، 2013، 118). 3- آرمان مشترک: آرمان مشترک باعث ایجاد اتحّاد بین کارکنان است تا آنها با قاطعیّت برای یادگیری آماده شوند و یک حس و هویّت مشترک را در آنها ایجاد می نماید. 4- یادگیری تیمی: یادگیری تیمی با کسب، تولید و استفاده از دانش، اعضای تیم را قادر می سازد تا با پرداختن به کارهای گروهی راه حل های مناسب را ارائه نمایند(اوّلسون و همکاران، 2010، 493).

اعضای تشکیل دهنده تیم ممکن است از سطوح مختلف سازمان تشکیل شده باشد پس همواره دارای دیدگاه های مختلفی هستند و در نتیجه این تنوّع موجب ایجاد خلّاقیت و نوآوری در سازمان می شود(فردمن، 2011، 8). البته برای این که یادگیری تیمی باعث هم افزایی شود باید به کلیه اعضای تیم جهت همکاری و مشارکت آموزش های لازم داده شود که در نتیجه عملکرد تیم بهبود و توسعه می¬یابد(هدلاند و همکاران، 2013، 90).

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا