موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 37 صفحه
شماره فایل : 812 mg


قسمتی از این مقاله:

پورتر ولاولر الگوی کاملتری از انگیزش که بیشتر بر پایه انتظار بنا شده است ، ارائه کردند . میزان شدت انگیزش و نیروی بکار رفته به ارزش پاداش بستگی دارد . درک و برداشت از میزان تلاش و درجه احتمال دریافت عملی یک پاداش به نوبه خود از کامیابی در انجام دادن کار ، می پذیرند ( کونتز ، بی تا، ترجمه طوسی ، 1370 ). لاک و ویستمن اهمیت پاداش ها را در رابطه با عملکرد و رضایت می کنند . بخصوص این مسئله آنگاه که پاداش های اقتضایی به عملکرد داده می شوند ارتباط بین عملکرد و رضایت را محکمتر می کنند تا زمانی که عکس این باشد( لاک و ویستمن ، 1990 ) شکل ( 5-2 ) مدل فرت و استارک از رضامندی شغلی ( از کمپ ، ترجمه ماهر ، 1370 ص 263 )

  نظریه کینز برگر کنیز برگر به دو نوع رضایت درونی و رضایت بیرونی اشاره می کند: الف ) رضایت درونی که خود از دو منبع حاصل می شود: احساس لذتی که انسان صرفاً از اشتغال به کار و فعالیت عایدش می شود. لذتی که بر اثر مشاهده پیشرفت یا انجام برخی از مسئولیت های اجتماعی به ظهور رساندن توانائی های فرد به انسان به دست می دهد. ب) رضایت بیرونی که با شرایط اشتغال و محیط کار ارتباط دارد. عوامل رضایت بیرونی شامل : محیط کار ، میزان دستمزد و پاداش و رابط موجود بین کارگر و کارفرما می باشد ( پوررضا ، 1371 )

نظریه انتظار وورم وورم معتقد است افراد قبل از اینکه تصمیم بگیرند چگونه رفتار کنند، معمولاً ارزش احتمالی پی آمدهای اعمالشان را ارزیابی می کنند . جامع ترین توضیح انگیزش ، در نظریه انتظار است و چنین استدلال می کند که قدرت گرایش ها برای عمل ، به نحو خاص متکی به این است که قدرت انتظار ما از بازده عمل معینی تا چه حد است و درجه جذابیت آن بازده به چه میزانی است. سه متغیر را در این نظریه می توان مشخص نمود:

1- جذابیت : درجه اهمیتی که فرد برای بازده بالقوه یا پاداشی قابل حصول ، قائل است . عامل به نیازهای ارضاء نشده شخص توجه دارد. 2- پیوستگی عملکرد – پاداش : عمل کردن به میزانی که به اعتقاد خود شخص ، در سطح معینی است که به حصول بازدهی مطلوب انجامید. 3- پیوستگی کوشش – پاداش : بوسیله فرد، درک این احتمال است که با به کارگیری مزیان معینی از تلاش ، نقش شایسته ای خواهد داشت ( رابینز ، بی تا ، ترجمه کبیری ، 1373 )

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا