موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 56 صفحه
شماره فایل : 866 mg


قسمتی از این مقاله:

در مقدمة موافقتنامه تأسیس سازمان، اهداف اساسی گات تأیید گردیده است. ضمن اینكه در سازمان جدید، نه تنها این اهداف بخش های كالایی بلكه علاوه بر آن، بخش خدمات را نیز شامل خواهد شد و ضمناً اهداف دیگری برای آن به شرح زیر در نظر گرفته شده است: - ضرورت دستیابی به « توسعه پایدار» با توجه به بهره برداری بهینه از منابع جهان و لزوم حفظ محیط زیست به نحوی كه با سطوح مختلف توسعة اقتصادی سازگاری داشته باشد.

- تأكید بر لزوم اتخاذ تدابیری درجهت افزایش سهم كشورهای در حال توسعه و كمتر توسعه یافته از رشد بین المللی این سازمان پنج وظیفه عمده را نیز عهده دار است: 1- مدیریت و تسهیل عملیات اجرایی و توسعه اهداف موافقتنامة سازمان تجارت جهانی سازمان هم چنین چارچوب لازم را برای اجرای مدیریت موافقتنامه های چند جانبه فراهم خواهد كرد. 2- فراهم كردن امكان گردهمایی اعضاء برای مذاكره و مشورت درباره روابط چند جانبة تجاری 3- اجرای تفاهم ها و مقررات مربوط به روشهای حل اختلاف.

1- فراهم آوردن مكانیسم بررسی و تجدید نظر در سیاستهای تجاری. 2- همكاری با صندوق بین المللی پول، بانك بین المللی ترمیم و توسعه و سازمان های وابسته به آن. (وزارت امور اقتصادی و دارایی، تحلیلی پیرامون تجارت، تیر 1374) 2-2-9) مذاكرات تجاری پس از تأسیس سازمان تجارت جهانی پس از تأسیس سازمان تجارت جهانی دیدگاههای مختلفی در خصوص چگونگی انجام مذاكرات چند جانبه برای آزاد سازی تجارت جهانی مطرح شد. عده ای بر این باور بودند كه با تأسیس سازمان تجارت جهانی عصر مذاكرات ادواری پایان یافته و كشورهای عضو در چارچوب این سازمان از جمله در درون كنفرانس وزیران، شورای عمومی، شوراهای بخشی و كمیته های تخصصی قادر به حل و فصل مسائل مربوط به نظام تجاری چند جانبه خواهند بود.

متعاقب این موقعیت، بر اساس دیدگاهی كه معتقد به پیگیری مسائل مربوط به آزاد سازی تجاری ازطریق برگزاری مذاكرات ادواری بود تلاشهایی برای شروع دور جدید مذاكرات آزاد سازی تجاری آغاز شد. در اولین نشست كنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی كه در دسامبر 1996 در سنگاپور برگزار شد بحث گسترش آزاد سازی به سایر عرصه ها در كانون توجهات قرار گرفت. بیانیه پایانی نشست سنگاپور در واقع تصویری اولیه از چگونگی برگزاری اولین دور مذاكرات چند جانبه تجاری جهان پس از تأسیس سازمان تجارت جهانی را بدست می‌دهد.

دومین نشست كنفرانس وزیران كه در ماه مه سال 1998 در شهر ژنو برگزار شد، این تصویر را واضح تر كرد و در نهایت موعد شروع دور جدید مذاكرات آزاد سازی تجاری جهان به زمان برگزاری سومین نشست كنفرانس وزیران این سازمان در شهر سیاتل آمریكا موكول شد.

برخلاف آنچه انتظار می‌رفت سومین نشست كنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی كه در اواخر نوامبر و اوایل دسامبر سال 1999 در سیاتل آمریكا برگزار شد، نتوانست با شروع دور جدید مذاكرات آزاد سازی تجاری جهان موافقت كند که دلیل این امر نبود آمادگی و اختلاف نظر شركت كنندگان در آن نشست بود.

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا