قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 48 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 215 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

نوجوانان دارای سبک هویت هنجاری، به طور خودکار ارزش و عقاید افراد مهم را بدون ارزیابی و آگاهانه درونی می کنند و ظاهراً تحمل کمی برای مواجه شدن با موقعیت های جدید و مبهم دارند و نیاز بالایی را برای حفظ ساختار «خود» نشان می دهند (برزونسکی و سالیوان، 2008).

سبک هویت هنجاری با ویژگی هایی نظیر کنترل «خود» تعهد، و جهت گیری نسبت به هدف مشخص می شود. در عین حال، عدم شکیبایی در برابر ابهام، سلطه جویی، بسته بودن نسبت به ارزش های دیگر و نیاز بالا به ساختار با کاهش گشودگی نسبت به اطلاعاتی که هسته مرکزی «خود» (سیستم ارزش ها و باورها) را تهدید می کنند، همراه است.

نیاز به بسته بودن، میزانی است که افراد کوشش می کنند تا از دم قطعیت و ابهام از طریق پذیرفتن عجولانه پاسخ های روشن و قطعی اجتناب کنند. در این حالت، پاسخ های بدون پردازش ارزیابی گزینه های دیگر پذیرفته می شوند. افراد با سبک هویت هنجاری، مکانیسم های دفاعی را مورد استفاده قرار می دهند که واقعیت را تعریف می کنند(برزونسکی، 2008).

آنها هنگام روبه رو دن با اطلاعاتی که اعتبار دیدگاه های شخصی آنها را زیر سوال می برند، بر راهبردهای حفظ مفروضه ها (جذب در طرحواره های موجود) تکیه می کنند. این سوگیری تأییدی، از مفروضه ها در برابر ارزیابی حمایت می کنند. استفاده از سبک هویت هنجاری به صورت منفی با بزهکاری، رفتاری مرتبط به اختلال سلوک و بیش فعالی (آدامز و همکاران) و درماندگی (فیلیپس و پیتمن، 2007) رابطه دارد.

این افراد به میزان زیاد ی به خانواده، کلیسا و همسالان خود برای انتخاب هایشان وابسته اند و در جستجوی تأیید و تصدیق دیگران هستند (برزونسکی و سالیوان، برزونسکی و کوک، 2007) افراد با سبک هویت هنجاری در برابر اطلاعات و تجاربی که ممکن است به طور بالقوه برای ساختار هویت آنها تهدید کننده باشد، مقاومت می کنند و در برخی موارد به تحریف اطلاعات می پردازند.

حفاظت از خود در برابر تهدیدات بالقوه موجب افزایش پاسخ های قالبی و تعریف شناختی می گردد (برزونکسی و سالیوان، 2008) این افراد به جستجوی اطلاعات نمی پردازند، مگر این که اطلاعات به وسیله یک منبع معتبر تأیید شود. آنها دارای اهداف شغلی و آموزشی مشخصی هستند که این اهداف از بیرون کنترل می شوند و انعطاف پذیر هستند (برزونسکی و کوک، 2007).

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا