موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 37 صفحه
شماره فایل : 01 mg


قسمتی از این مقاله:

قابلیتهای اساسی این روش عبارتند از: • رتبه بندی واحدهای تصمیم گیری • ارائه واحدهای نشانه و راه کارهای بهبود عملکرد • ارائه واحدهای با بیشترین مقیاس بهره وری و تخمین بازده به مقیاس • ارائه راهکارهای توسعه ای شامل انبساط و انقباض واحدها • تعیین پیشرفت و پسرفت تکتیکی واحدها • تعیین تراکم در نهاده ها • تخصیص بهینه منابع • تعیین پتانسیل های عملکردی • ارزیابی پویای کارایی (فتحی هفشجانی، 1381)

رتبه بندى در روش تحلیل پوششی داده ها

تحلیل پوششی داده ها واحدهای تحت بررسی را به دو گروه واحدهای كارا و غیر كارا تقسیم می كند. واحدهای كارا واحدهایی هستند كه امتیاز كارایی آنها برابر با یك است. واحدهای غیر كارا با كسب امتیاز كارایی قابل رتبه بندی هستند، اما واحدهایی كه امتیاز كارایی آنها برابر یك می باشد با استفاده از مدل های كلاسیك تحلیل پوششی داده ها قابل رتبه بندی نیستند. در روش تحلیل پوششی داده ها روش های مختلفی برای تعیین رتبه واحدهای كارا ارایه شده پیترسون، مدل q است مانند روش اندرسون رتبه بندی كارایی متقاطع و مدل محرابیان، علیرضایی و جهانشاهلو (MAJ). روش اندرسون- پیترسون در سال ۱۹۹۳ اندرسون و پیترسون (AP) روشی را برای رتبه بندی واحدهای كارا پیشنهاد كردند كه امكان تعیین كاراترین واحد را میسر می سازد. با این تكنیك امتیاز واحدهای كارا می تواند از یك بیشتر شود به این ترتیب واحدهای كارا نیز مانند واحدهای غیر كارا می توانند رتبه بندی گردند. (طلوعی-حسینی، 1386)

2-3 پیشینه تحقیق 2-3-1 تحقیقات خارجی 1. فارل در سال 1975 برای اولین بار برای تخمین تابع تولید روش غیرپارامتریک را مطرح کرد. او به جای تخمین تابع تولید با استفاده از مشاهدات مقادیر مرزی ورودی ها و خروجی های کارایی را برای واحدهای مورد مطالعه محاسبه نمود و مرز کارایی را به دست آورد. این مرز به عنوان معیاری برای مقایسه کارایی واحدهای تصمیم گیرنده به کار برده شد. همچنین فارل کارایی را به دو بخش تکنیکی و تخصیصی تقسیم نمود که با ترکیب این دو کارایی، کارایی اقتصادی به دست آمد.

بعدها چارنز، کوپر و رودز دیدگاه فارل را توسعه داده و مدلی ارائه کردند که توانایی اندازه گیری کارایی با چندین ورودی و چندین خروجی را داشت. این مدل تحت عنوان (تحلیل پوششی داده ها) نام گرفت و اول بار در رساله دکتری ادوارد رودز و به راهنمایی کوپر تحت عنوان (ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس ملی آمریکا) در سال 1976 در دانشگاه کارنگی مورد استفاده قرار گرفت. چارنز، کوپر و رودز در سال 1978 مقاله ای تحت عنوان (اندازه گیری واحدهای تصمیم گیرنده) ارائه نمودند.

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا