قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 21 صفحه
کد فایل: mb 479


قسمتی از این مقاله:

نیمه دوم قرن بیستم ، بیمه در كشورهای صنعتی بدلیل تاثیر از تجارت بین المللی – توسعه مبادلات بازرگانی، افزایش حوادث فاجعه آمیز ناشی از انقلاب صنعتی و آتش سوزی رشد و بالندگی ویژه ای یافته بطوریكه امروز باید قبول كرد كه بیمه و اقتصاد لازم و ملزوم یكدیگرند زیرا گسترش بیمه با توسعه اقتصادی مرتبط و اشاعه بیمه نیز كمك به بهبود وضع معیشت افراد جامعه و حفظ سرمایه های ملی و در نهایت باعث قوام اقتصاد یك كشور خواهد بود .

شاخصی كه برای ارزیابی اهمیت بیمه در اقتصاد و میزان گسترش بیمه بكار میرود ضریب نفوذ بیمه ای یا نسبت كل حق بیمه به تولید ناخالص داخلی می باشد كه رابطه بین توسعه اقتصادی و فعالیتهای بیمه ای را نشان میدهد به این لحاظ اهمیت بیمه از نظر اقتصادی عبارت است از : 1- حفظ ثروتهای ملی : سرمایه های موجود هر كشور در زمره ثروتهای ملی تلقی شده كه با بیمه كردن آنها كمك به حفظ سرمایه های ملی میگردد(آیت کریمی، 1386:39).

. 2- تضمین سرمایه گذاریها : توسعه اقتصادی كشور در گرو سرمایه گذاریهای جدید می باشد و سرمایه گذاری مستلزم وجود اولا"منابع مالی و در ثانی ابزاری برای حفظ سرمایه گذاریها در مقابل خطرات می باشد . بیمه ابزاری كامل در جهت اطمینان بخشیدن به صاحبان سرمایه برای صیانت از سرمایه آنها میباشد(آیت کریمی، 1386:39). 3- ایجاد اعتبار و توسعه مبادلات : بیمه علاوه بر تضمین سرمایه گذاری و تثبیت وضعیت مالی به طرق مختلف در ایجاد و افزایش اعتبار و توسعه مبادلات ملی كمك میكند مثل بیمه های اعتباری كه بیمه گر حالت ضامن بیمه گذار را در مقابل وام دهنده ( بستانكار ) پیدا میكند(آیت کریمی، 1386:39).

4- توسعه سرمایه گذاری : شركتهای بیمه از محل دریافت حق بیمه ( ذخایر فنی ) از بیمه گذاران با سرمایه گذاری در زمینه های مختلف مثل خرید سهام یا ایجاد موسسات تجاری و خدماتی به شكوفایی اقتصاد ملی كمك می كنند(آیت کریمی، 1386:40) . 5- تاثیر بر موازنه ارزی : شركتهای بیمه از طریق قبول كردن سهم اتكائی بیمه گران سایر كشورها و دریافت ارزی حق بیمه موجب ورود مبالغ ارزی بزرگی به كشور میگردند (آیت کریمی، 1386:40). 6- تشكیل در آمد ملی در اثر ایجاد ارزش افزوده : بیمه گران با ایجاد ارزش افزوده ( تفاضل حق بیمه وصول شده و مجموع خسارت پرداختی و هزینه های بیمه گری ) به افزایش درآمد ملی كمك می كنند(اترویل، 1381:36).

. 7- افزایش سطح اشتغال : شركتهای بیمه با افزایش واحدها و شبكه فروش خود و گسترش سرمایه گذاری به ایجاد اشتغال كمك می نمایند(اترویل، 1381:36). تامین كننده امنیت مالی در فعالیتهای تجاری : بیمه گران با دریافت حق بیمه و ارائه پوشش بیمه ای صاحب سرمایه را در مقابل حوادث حمایت می كند(اترویل، 1381:56).

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا