موارد استفاده : تحقیق و آموزش
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 23 صفحه
شماره فایل : 165 mg


قسمتی از این مقاله:

تاریخ فعالیت بیمه های اجتماعی در ایران با تشكیل صندوق احتیاط كارگران شبكه راه آهن كشور در سال 1310 پایه ریزی شد .گسترش شمول حمایت های بیمه ای منجر به تصویب لایحه صندوق بیمه شدگان در29 آبان 1322 و سپس تصویب لایحه بیمه های اجتماعی كارگران درسال 1322 و آغاز به كار سازمان بیمه های اجتماعی كارگران گردید . سازمان بیمه های اجتماعی كارگران در سال 1342 بنا به پیشنهاد وزارت كار و امور اجتماعی و تایید هیات وزیران وقت به سازمان بیمه های اجتماعی تغییر نام یافت و نهایتا در تیرماه 1354 با گسترش یافتن دامنه پوشش و شمول تعهدات آن و ادغام برخی سازمان های بیمه اجتماعی دیگر سازمان تامین اجتماعی تشكیل گردید .

در آذر ماه 1358، ضمن واگذاری اداره امور بیمارستان ها و درمانگاه های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداری و بهزیستی (با حفظ مالكیت سازمان ) مقرر گردید تا 9% از حق بیمه های وصولی سازمان بابت درمان نیز در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد ،‌این وضعیت تا سال 1369 ادامه یافت تا آن كه در این سال با تصویب ماده واحده ای ، اداره واحدهای درمانی و تامین خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان مجددا به عهده سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت . در اوایل سال 1383 قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و سازمان تامین اجتماعی به عنوان ركن اساسی نظام بیمه ای كشور مرتبط به این وزارتخانه و همسو با سیاست های كلان نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی به ادامه فعالیت پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، تعمیم و گسترش تامین اجتماعی با الهام از اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با تكیه بر برخورداری آحاد مردم از مزایای تامین اجتماعی به عنوان «حقی همگانی» سر لوحه كار قرار گرفت. اصل بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیكاری، پیری ، از كار افتادگی،‌ بی سرپرستی، درماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتنی و درمانی و مراقبت های پزشكی به صورت بیمه و غیره حقی است همگانی. شرح وظايف اداره (به اختصار): اجرا،تعميم و گسترش انواع بيمه هاي اجتماعي واستقرار نظام هماهنگ ومتناسب با برنامه هاي تامين اجتماعي درراستاي اصل 29 قانون اساسي وتحقق قسط وعدالت اجتماعي درجامعه به منظور صيانت ازحقوق اجتماعي افراد وخانواده هاي وتكريم آحاد جامعه. دولت مكلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشاركت مردم، خدمات و حمایت های مالی فوق را برای یك یك افراد كشور تامین كند . نگاهی اجمالی بر سیمای كلی سازمان تامین اجتماعی با گسترده ترین حجم تعهدات و خدمات حمایتی و بیشترین سطح ارتباطات با بدنه جمعیتی كشور ، بزرگترین نهاد در عرصه بیمه های اجتماعی محسوب می شود .

جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماع بالغ بر 7 میلیون نفر بیمه شده اصلی و 1 میلیون و سیصد هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر است كه با در نظر گرفتن افراد خانواده بیمه شدگان ، این سازمان با حدود 28 میلیون نفر بیمه شده اصلی و تبعی یكی از پر حجم ترین گردش های مالی را دارا می باشد . به ازای هر پنج بیمه‌پرداز، به یک نفر مستمری پرداخت می شود سازمان تامین اجتماعی با اتكا بر ساختاری عمومی و غیر دولتی ، هویتی اجتماعی و اقتصادی دارد و آرمان آن دستیابی به سازمانی است دانش مدار ، كارآمد ، پایدار ، امانتدار و پاسخگو، كه از طریق ارتقای كیفیت زندگی و بهبود سطح معیشت و سلامت بیمه شدگان و خانواده آنان در جهت اعتلای كرامت انسانی و كمك به تحقق عدالت اجتماعی گام بر می دارد. رویكرد سازمان در نیل به اهداف خود، بر پایه بهبود تعاملات با شركای اجتماعی و مشاركت سه جانبه بیمه شدگان، كارفرمایان و دولت استوار است.

منابع مالی این سازمان عمدتا از محل حق بیمه های دریافتی و بدون اتكا به منابع دولتی تامین می شود.از همین رو، دارائی ها وسرمایه های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل های متوالی بوده و قابل ادغام با هیچ یك از سازمان ها و موسسات دولتی یا غیر دولتی نمی باشد .

ادامه مقاله به طور کامل در فایل اصلی موجود است.


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا