قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 23 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 214 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

قرآن کریم، سفره گسترده فیض الهی و کلام نورانی پروردگار انسان و جهان است. این منشور آسمانی، معیار و محک درستی و نادرستی اندیشه ها، احکام و رفتار به شمار می آید و هر چه با رهنمودهای آن ناهماهنگ باشد، فاقد ارزش و اعتبار است.

این سند نبوت و معجزه جاوید حضرت رسول (صلی الله علیه وآله وسلم) در صورتی می تواند در زندگی و اخلاق فردی و اجتماعی ما تأثیرگذار باشد که به هدایت آن گردن بنهیم و آن را به عنوان الگو قبول کنیم و ارزیابی اخلاق و عمل خویش را با این میزان انجام دهیم.

آنگاه روشن می شود که چه کسی اخلاق قرآنی دارد و چه کسی از چنین تربیتی دور شده است.(سادات،1380 :65) باور به توحید و یگانگی خداوند متعال از جمله اعتقادات اصیل مسلمانان است.

قرآن کریم می فرماید: "خدا كه نیست خدایی جزء او، زنده پاینده ." تاکید بر یگانگی خداوند و یکتا دانستن او، بر همه ی جنبه های زندگی یک مسلمان تاثیر گذاشته و به عنوان یک قوه ناظر بر همه شئونات زندگی فرد مسلمان عمل کرده و در نتیجه به آن هدف و در عین حال جهت بخشیده است.

در تفسیر نمونه در ذیل آیه مذکور آمده است: " ابتدا از ذات اقدس الهى و مساله توحید اسماء حسنى و صفات او شروع مى كند، خداوند هیچ معبودى جز او نیست (الله لا اله الا هو). الله نام مخصوص خداوند و به معنى ذاتى است كه جامع همه صفات كمال و جلال و جمال است، او پدید آورنده جهان هستى است، به همین دلیل هیچ معبودى شایستگى پرستش جز او ندارد و از آنجا كه در معنى الله یگانگى افتاده است، جمله لا اله الا هو تاكیدى بر آن است."(مکارم شیرازی، ج 2، 1376: 262)

در هر مكتبی، یك مبنای كلی برای دسته بندی و طبقه بندی ارزش ها وجود دارد كه اهمیت هر ارزشی در رابطة با آن محور اصلی سنجیده می شود و همین محور اصلی است كه تفاوت میان دیدگاه های ارزش شناسی مكاتب را سبب می شود. در برخی مكاتب، لذت محور اصلی است و متناسب با آن سایر ارزش ها و اهمیت هر یك تعریف می شود، در بعضی مكاتب، سود محور مبنایی است و ارزش ها بر اساس آن تعریف و اهمیت می یابند.

اما در نظام فلسفة تعلیم و تربیت قرآن كریم، محور كلیدی واصلی ارزش ها، توحید است. روح تمامی ارزش های دینی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تربیتی، اخلاقی، فرهنگی، فردی، علمی و اعتقادی، توحید است؛ تفاوت مبنایی ارزش شناسی در قرآن كریم و سایر مكاتب فلسفة تعلیم و تربیت این است كه محور در قرآن كریم، خداوند است و در سایر مكاتب، انسان است.

در قرآن كریم، هدف خدایی شدن انسان در همین دنیاست، اما در سایر مكاتب انسان مدار، هدف تنها تعالی دنیایی انسان یا به تعبیر دقیق تر دنیایی شدن انسان است. در نتیجه، خروجی هر نظام نیز با یكدیگر متفاوت خواهد بود.

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا