قابل استفاده در: مقاله نویسی و انجام پژوهش های علمی
منابع فارسی: دارد
منابع لاتین: دارد
پیشینه داخلی جدید: دارد
پیشینه خارجی جدید: دارد
نوع فایل: Word قابل ویرایش
تعداد صفحه: 31 صفحه
بعد از پرداخت حق اشتراک فایل شماره 253 را دانلود کنید.


قسمتی از این مقاله:

بر طبق این مدل افسردگی در اثر فعال شدن نشخوار فکری و الگوهای پاسخ دهی ، تداوم یافته و تشدید می شود. یک برانگیزاننده رایج این فرایندها فکر منفی درباره خود ، آینده و جهان یا نشانه هایی مانند احساس خستگی ، بی انگیزگی یا غمگینی است. عامل برانگیزاننده موجب فعال سازی باورهای فراشناختی مثبت در مورد لزوم درگیر شدن در پردازش ذهن مداوم یا در فکر فرو رفتن در مورد معنی و علل این رویدادها می شود.

همچنین باورهای فراشناختی مثبت به اهمیت پایش و بازبینی علاقه و نشانه هایی مربوط می شوند. در برخی موارد باورهای فرد به سودمندی حفظ و تداوم عاطفی سطحی به عنوان روشی برای اجتناب از نوسان های هیجانی شدید تر مربوط می شوند. باورهای فراشناختی مثبت، باعث تداوم تفکر درباره معنی و علل علائم و شرایط زندگی فرد می شوند و این فرایند موجب تداوم و تشدید علائم افسرده ساز می شود.

این اثر مستقیم نشخوار فکری در تداوم اختلالهای خلقی به ویژه در مراحل اولیه افسردگی حایز اهمیت است. در نتیجه تداوم علائم و عوامل روانی – اجتماعی (برای مثال اطلاعاتی که بیمار از طریق تماس با سیستم درمانی درباره افسردگی کسب می کند) باورهای فراشناختی منفی وی فعال می شود و تقویت میگردد. این باور باعث تداوم نشخوار فکری و رفتارهای مقابله ای ناسازگاری اثر می شوند چون شخص معتقد است دیگر کنترلی بر موقعیت ندارد. باورهای فراشناختی منفی به این عقیده مربوط می شوند که افکار و علائم افسرده ساز غیر قابل کنترل و نشانه های بیماری هستند(امینی جاوید،1392).

کم کاری تیروئید و افسردگی بیماری‌های جسمی یکی از عوامل بروز افسردگی است. شوک فهمیدن این که انسان به یک بیماری سخت مثل کم کاری تیروئید مبتلا شده است می‌تواند منجر به از دست دادن اعتماد به نفس و در نتیجه افسردگی بشود اما دلایل این موضوع پیچیده می‌باشند برای مثال، افسردگی بعد از یک سکته قلبی بسیار شایع می‌باشد زیرا چنین افرادی احساس می‌کنند که تا یک قدمی مرگ پیش رفته‌اند و این وضعیت آنها را با مرگ روبرو می‌سازد و یا اینکه آنها را به طور ناگهانی ناتوان ساخته است( Miller, 2007).

بعضی از بیماری‌ها به خاطر مشکلی که در بدن ایجاد می‌کنند می‌توانند باعث افسردگی شوند. افسردگی‌ای که در بیماری پارکینسون و ام اس دیده می‌شود تا حدودی به علت اثرات آنها بر روی مغز می‌باشد. بیماری هایی که بر روی هورمون‌ها اثر می‌گذارند می‌توانند باعث افسردگی شوند.

همچنین ارتباطی هم بین بیماری‌های ویروسی و افسردگی دیده شده. بنابراین هر بیماری جسمی اثر خود را روی روح و افسرده شدن می‌گذارد یکی از اختلالات جسمی که تاثیر به سزایی در روح و روان انسان می‌گذارد و امروزه محققان روی این بیماری تحقیقات فراوانی انجام می‌دهند ولی هنوز هم آنچنان که باید و شاید به نتایج قطعی نرسیده‌اند. اختلالات تیروئیدی است. اگر به موقع اختلالات تیروئیدی تحت درمان قرار نگیرند، دچار مشکلات متعددی می‌شوید که خطرناک‌ترین آنها عارضه قلبی است.

همچنین عوارضی مثل، احساس خستگی مفرط، خشکی پوست و مو، خشن شدن صدا و فراموشی، افزایش یا کاهش وزن، مشکلات خواب و این عوارض،‌ اثرات نامطلوبی بر روی کیفیت زندگی به جا می‌گذارند، ولی مهم‌تر از همه این عوارض جسمی که در این بیماری ایجاد می‌شود بیماری افسردگی حاد در این بیماری کم کاری است. کم کاری تیروئید: که علاوه بر بیماری جسمی دارای عوارضی چون خشکی پوست، افزایش وزن و اختلالات خواب است. از همه مهمتر بیماری روحی از جمله افسردگی مزمن یا حاد به وجود می‌آورد(یوسفی،1393).

ولی آنچه که فعلا روی آن بحث است. و پژوهشگران روی آن تحقیق می‌کنند این است که چگونه کم‌کاری تیروئید با بیماری افسردگی در ارتباط است. در کم‌کاری تیروئید فرد کارهای روزمره خود را با کندی انجام می‌دهد و اگر این کندی طول بکشد فرد دچار نوعی وسواس فکری خواهد شد که طی تحقیقات انجام شده چنین افرادی، به دلیل کار نکردن و کم کار بودن هورمون TSH دچار چنین حالاتی خواهند شد گویا که بدن بدون هورمون تیروئید کار می‌کند. کم‌‌کاری تیروئید موجب پایین آمدن سطح هورمون تیروئید و کاهش سروتونین و در نتیجه به بروز افسردگی منجر می‌شود(ربانی،1392).

ادامه دارد ...


خرید و دانلود فوری این فایل

قیمت : 39000 تومان





فروش ویژه پنج فایل دلخواه

آیا فایل های بیشتری نیاز دارید؟ ... آیا تخفیف می خواهید؟ ...

با پرداخت حق اشتراک به مبلغ 64000 تومان فایل های دلخواه خود را از این سایت دانلود کنید.

با پرداخت 64000 تومان حق اشتراک: تعداد 5 فایل دلخواه خود را از بین همه فایل های سایت انتخاب و دانلود کنید:

 

فایل های سایت عبارتند از:

 فایل مبانی نظری روانشناسی و مدیریت و... با لیست منابع

فایل مقالات پیشینه تحقیق با لیست منابع

فایل word مقالات بیان مسئله با لیست منابع

فایل word پروپوزال های باکیفیت و عالی با لیست منابع (عنوان همه پروپوزال ها)

و فایل های پاورپوینت و ...

فایل های تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

 برای خرید حق اشتراک کلیک کنید...


نکته مهم: با خرید حق اشتراک تا یکسال فرصت دارید با ارسال شماره تراکنش به ایمیل زیر ده فایل را دریافت کنید.

اگر مشکلی در دریافت فایل داشتید ایمیل بزنید:

iranprojhe@gmail.com

یا در ایتا پیام بدین. ارسال مستقیم پیام در ایتا

کد فایل را حتما بفرستید

یا